گوناگون

سارقان سیم برق 1.2 میلیارد ریال خسارت به شبکه برق پلدختر وارد کردند

به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین پناهنده بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: افراد ناشناس هشت پایه 12 متری تیر چوبی برق را در منطقه سرآمد کرکی را تخریب کردند که این امر موجب خاموشی یکساعته برق تونل گندمکار آزاد راه پل زال – خرم آباد شد.

وی با اشاره به تامین روشنایی تونل با استفاده از موتوربرق، افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه کرکی که پایه های برق در ارتفاعات این منطقه قرار دارد ماشین های سنگین بولدوزر در حال راهشکافی برای دسترسی به محل تخریب شده هستند تا جراثقال اداره برق قادر به حمل تیرهای برق جدید و رفع اساسی مشکل باشد.

وی گفت: این اقدام تخریبی بیش از 120 میلیون ریال به اداره برق شهرستان پلدختر خسارت وارد کرده است.

رئیس توزیع برق پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود به آمار سرقت سیم های برق اشاره کرد و گفت: 36 فقره سرقت برق در سال 1391 در شهرستان پلدختر رخ داد که از این تعداد 9 مورد  در شهر پلدختر، 15 مورد  در معمولان، 11 مورد در محور پاعلم و یک مورد هم در محور میانکوه شهرستان پلدختر رخ داده است.

وی افزود: در سال 92 هم  در مجموع 35 مورد سرقت برق در این شهرستان اتفاق افتاده است که از این تعداد، پلدختر دو مورد سرقت سیم برق در پلدختر، 26 مورد در معمولان و هفت مورد در محور پاعلم رخ داده است.

وی تصریح کرد: در فروردین امسال محور پاعلم چهار مورد سرقت صورت گرفته که طول سیم سرقت شده 686 متر و وزن آنها 432 کیلوگرم بوده است.

پناهنده افزود: در اردیبهشت سال جاری نیز چهار مورد سرقت سیم برق درهمین محور رخ داده که طول سیم سرقتی 631 متر و وزن آن 383 کیلوگرم بوده است.

وی گفت: در خرداد ماه امسال سه مورد سرقت سیم برق در شهرستان پلدختر صورت گرفت که از این تعداد یک مورد در پلدختر، یک مورد در معمولان و یک مورد هم در محور پاعلم بوده است.

رئیس قسمت برق پلدختر با بیان این که بیشترین سرقت سیم برق در این شهرستان مربوط به سیم های مسی است افزود: میزان موارد سرقت سیم برق در پلدختر در سه ماهه  امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می دهد.

پناهنده درباره دلایل سرقت سیم برق در این شهرستان گفت: به علت گرانی این سیم ها سرقت آن افزایش یافته است، سارقان این سیم ها را میدزدند و آن را می فروشند و سودی به جیب می زنند.

وی با بیان این که بیشترین سرقت سیم برق درشهرستان پلدختر در روستاهای مسیر ماژین، گدار نمک و میدان خلف رخ می دهد افزود: روستاهای گدار نمک از نظر جغرافیایی  مربوط به استان ایلام است اما برق آن از شهرستان پلدختر تامین می شود.

پناهنده تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون هشت سارق سیم برق در پلدختر دستگیر شده اند که جریمه آنها پس از اعلام محکومیتشان صادر می شود.

وی به تبعات سرقت سیم های برق اشاره کرد و افزود: خاموشی  بلند مدت، نارضایتی مشترکان برق و وارد شدن خسارت فراوان به شرکت توزیع برق از جمله پیامدهای سرقت سیم های برق است.

پناهنده افزود: هنگامی که سرقت سیم برق اتفاق می افتد شرکت توزیع برق مجبور به دوباره کاری می شود و به جای توسعه شبکه ها، باید وقتش را مدام به ترمیم سیم های سرقت شده اختصاص دهد.

رئیس توزیع برق شهرستان پلدختر گفت: سارقان سیم برق در دو سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به اداره برق این شهرستان وارد کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا