گوناگون

سازمان ملل برای بار دیگر از کاهش محسوس هزینه های مواد غذایی خبر داد

81190387 5741945

بر اساس گزارش روز پنجشنبه فائو، شاخص هزینه های غذایی که تا ماه مارس امسال به مدت 10 ماه پیاپی رو به افزایش نگران کننده ای گذاشته بود در ماه مه برای دومین ماه رو به کاهش گذاشته است.

طبق این گزارش، شاخص هزینه های غذایی که به طور ماهیانه میانگین هزینه های یک سبد خرید گوشت، لبنیات، محصولات غله، روغن و شکر را شامل می شود در ماه مه امسال نسبت به ماه گذشته 2.5 درصد کاهش یافت.

بر همین اساس، قیمت گندم نیز که در دوره 10 ماهه قبل از ماه مارس امسال سهم محسوسی در افزایش این هزینه ها داشت، در ماه مه کاهش مشخصی داشته است.

عبدالرضا عباسیان اقتصاددان ارشد فائو در این ارتباط با اشاره به نگرانی های ناشی از شرایط جوی و نیز بحران های سیاسی دریای سیاه بویژه در رابطه با تحولات اوکراین، به خبرنگارن گفت: در اوائل ماه مه این نگرانی وجود داشت که عوامل یادشده موجب افزایش هزینه مواد غذایی بشوند اما در نیمه دوم ماه مه با ادامه کشتیرانی ها در اوکراین و همچنین بهبود شرایط آب و هوا، قیمت گندم کاهش یافت.

بنابر گزارش ماه مه سازمان خواربار و تغذیه سازمان ملل (فائو) مجموع تولید غله در سال 2014، دو هزار و 480 میلیون تن بر آورد شده که این میزان همچنان 1.4 درصد نسبت به سال 2013 پایین تر است.

اروپام**2253**1908**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا