گوناگون

سال 2015 تاق‌بستان جهانی می‌شود؟ ‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌کرمانشاه گفت: امیدواریم در سال 2015 پرونده مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان برای ثبت جهانی شدن آماده ارسال به یونسکو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس علی فعله‌گری در نشستی با دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه میراث فرهنگی جزو استان های برتر کشور است، اظهارکرد: بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان کرمانشاه وجود دارد که کار ما را بسیار حساس و سنگین کرده است.

وی حفاظت و انجام عملیات کاوش و تملک در این آثار را یکی از وظایف این اداره کل برشمرد که نیازمند هزینه‌های زیادی بوده و مستلزم تامین اعتبار است.

فعله گری افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی از منابع ملی برای ساماندهی و ثبت جهانی تاق بستان لحاظ شده که امیدواریم در سال 2015 پرونده این اثر برای ثبت جهانی آماده ارسال به یونسکو شود.

وی همچنین به مشکلات حقوقی تکمیل موزه منطقه‌ای غرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار شیء تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی استان وجود دارد، اما جایی برای نمایش آن‌ها وجود ندارد که امیدواریم با مساعدت‌های مسئولین استان و سازمان میراث فرهنگی کشور، در سال جاری حداقل کار تکمیل بخشی از این موزه به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به درآمد‌های استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل درآمد استان از محل بازدید از اماکن تاریخی 900 میلیون تومان بود که با سیاست گذاری‌های جدید این در‌آمد در پنج ماهه نخست سال با 53 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 700 میلیون تومان بوده است.

فعله گری همراهی سایر دستگاه‌ها برای حفظ و نگهداری آثار، تقویت یگان حفاظت و بهبود فرهنگ عمومی در راستای اهمیت نگهداری از آثار تاریخی را از جمله نیازهای این اداره کل برشمرد که نیازمند یک عزم همگانی است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا