Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

تصاویری سایپا P90 را در میهن پست تماشا کنید

تصاویری سایپا P90 در حالی در رسانه ها منتشر شده است که سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهره‌برداری قانونی آن‌ را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L90 و داچیا لوگان تولید کند.
بر اساس اظهارات مرکز روابط عمومی سایپا: گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت‌های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P90 به‌عنوان یک سدان متوسط روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه‌ای ارتقا یافته را به‌نام خود ثبت کرده است.

باتوجه‌به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه‌های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.

سایپا P90

سایپا P90 فقط یک فیس لیفت ال ۹۰ نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.

سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو L90 دارد و ویژگی‌های به روزتری در آن دیده می‌شود.

تا این لحظه، فقط دو تصویر از سایپا P90 منتشر شده است که البته، رندرهای گرافیکی محسوب می‌شوند. تولید یک محصول تجاری با استفاده از تصاویر موجود، هنوز قطعی نیست اما می‌توان مطمئن بود، وقت و امکانات مالی برای این طرح‌ها هزینه شده باشد.

سایپا P90

در نمای رو‌به‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراس‌اورهایی مثل چانگان CS75 به وفور دیده می‌شود. در پیش‌نمایش سایپا P90، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتا کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. لوگو نارنجی رنگ سایپا در این طرح دیده نمی‌شود و در عوض، عبارت لاتین SAIPA در بالا وجود دارد. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

سایپا P90

با کمی ارفاق، می‌توان ضمن درنظرگرفتن قدرت فنی سایپا و عقب‌ماندگی شدید خودروسازی ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا، طراحی نمای رو‌به‌رو P90 را رضایت‌بخش و عامه‌پسند توصیف کرد؛ اما در نمای پشت، ناهماهنگی و بی‌سلیقگی به وضوح دیده می‌شود. روشنایی اصلی این قسمت، روی گلگیرها و نمای جانبی نصب شده‌؛ درحالی‌که بخش وسیعی از درپوش صندوق، فاقد خطوط حجم‌دهنده یا تزئینات اضافی است. روی کاپوت عقب، نشان تجاری و عبارت لاتین SAIPA با ترکیبی بسیار بزرگ و ناخوشایند دیده می‌شود که می‌توان امیدوار بود در نمونه نهایی، تغییر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا