Mihanpostسیاسی

سردار محمدپاکپور:سپاه در سوریه حضور نظامی ندارد

به گزارش میهن پست -فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سپاه در سوریه حضور نظامی ندارد افزود: سپاه هیچگاه خودش را هزینه سیاسی فرد یا جریانات سیاسی نمی کند، اما طبیعی است کسانی که از خط امام و رهبری و از هویت انقلابی فاصله بگیرند، سپاه با آنها زاویه خواهد گرفت و سپاه در مسائلی که به انقلاب و سرنوشت مردم مربوط می شود هرگز بی طرف نبوده و نخواهد بود.

به  نقل از مهر، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در آستانه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی و دوراندیشی این رهبر فرزانه در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز نام امام زنده تر از همیشه است و روح جهادی و فرهنگ انقلابی و بسیجی در جوانان نسل جدید به اندازه نسل اول انقلاب شعله ور است.

وی در تعریف سپاه گفت: سپاه صرفاً یک ارتش کلاسیک نیست بلکه مجموعه ای از فرزندان انقلابی کشور است که با درد دین و انقلاب با تمام وجود به میدان دفاع از دستاوردهای نظام وارد شدند و بعد هم به اقتضای دفاع مقدس وارد عرصه نظامی شدند بطوریکه امروز تمام حرفه ها و پیشرفته ترین تخصص های نظامی از جمله موشک، پهپاد را مسلط هستند و این افتخار بزرگی برای سپاه است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: اگر جنگ نبود، نه اعتماد به نفس ملت و پیشرفت های عظیم علمی امروز، نه استقلال و عزت کشور، نه الگوسازی های جهادی در بیداری اسلامی ملت های منطقه و نه این طراوت انقلابی و مقدس که در نسل جدید و جوانان امروز شاهدیم، هیچ یک در کار نبود.

پاکپور شهیدانی چون باکری، همت، خرازی، احمد کاظمی و شوشتری را معجزه اخلاق و عشق خواند و گفت: یقیناً قدرت سپاه در تجهیزات نظامی خلاصه نمی شود بلکه هرکجا اخلاص باشد و خودخواهی نباشد، الطاف خداوند باز هم تجلی می کند و صحنه های باشکوه خلق می شوند.

وی ضمن ارزیابی دستاوردهای نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: علاوه بر پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف آمادگی رزمی از جمله آموزش، ساخت تجهیزات و تسلیحات  مورد نیاز، بزرگترین دستاورد نیروی زمینی موفقیت در بومی سازی امنیت با هدف ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی به ویژه شمالغرب، غرب و جنوب شرق کشور است که این مهم طی سالهای اخیر به لطف الهی و با مشارکت مردم فهیم منطقه محقق شده است.

پاکپور افزود: علیرغم آتش افروزیهای دشمنان و تحرکات جریانات تکفیری در کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، پاکستان و عراق، از امنیت مطلوب و قابل قبولی در کشور برخورداریم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: زیرساخت های لازم را برای حضور مقتدرانه رزمندگان در سخت ترین شرایط حتی دمای منفی ۶۰ درجه مرزهای شمالغرب فراهم ساخته ایم و هم اکنون نیز در جنوب شرق با مدیریت جهادی و با سرعت هرچه تمام‌تر در سدد انسداد مرزها و پوشش خلأهای مرزی هستیم.

پاکپور در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نیروی زمینی سپاه در سوریه اظهار داشت: سپاه در سوریه حضور نظامی ندارد بلکه حضور ما صرفاً مستشاری است که نتیجه آن نیز شکل گیری بسیج مردمی در کنار ارتش سوریه در مقابله با جریانات تکفیری است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به برخی شبهات پیرامون فعالیت های سیاسی سپاه، گفت: اگر سیاسی بودن به معنای تعهد سیاسی، بصیرت سیاسی و حضور در صف مقدم مبارزه با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است، سپاه صددرصد سیاسی است. اما سیاسی بودن به مفهوم حزبی بودن برای سپاه خط قرمز است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه هیچگاه خودش را هزینه سیاسی فرد یا جریانات سیاسی نمی کند، اما طبیعی است کسانی که از خط امام و رهبری و از هویت انقلابی فاصله بگیرند، سپاه با آنها زاویه خواهد گرفت و سپاه در مسائلی که به انقلاب و سرنوشت مردم مربوط می شود هرگز بی طرف نبوده و نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا