Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سفیدی انتهای ناخن‌ها نشان دهنده ی چه پیامی در بدن است ؟

سفیدی انتهای ناخن‌ها نشان دهنده ی چیست و آیا شما نیز تاکنون به شکل هلال را در انتهای ناخن‌های خود توجه کرده‌اید و می‌دانید علتش چیست؟ اگر اطلاع از این موضوع ندارید لازم است بدانید که ساختار ناخن بسیار با اهمیت است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا lunula و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگ‌های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

براساس نتایج پژوهش های جدید هلال سفید انتهای ناخن‌ها ویژگی‌های خاصی دارد و البته وجود این علامت نشان دهنده ی سلامت فرد است و حتی در طب چینی نیز سفیدی ناخن بیانگر سلامت فعلی هر فردی است و اگر در این قسمت قرمزی ایجاد شود فرد مذکور به نوعی به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلاست.

سفیدی انتهای ناخن‌ها اصولا در تمای افراد وجود دارد و آسیب ندیدن هلال ناخن در هر فردی بسیار مهم است چرا که اختلال در این سفیدی در انتهای ناخن ها موجب بد فرمی‌های ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد.

سفیدی انتهای ناخن‌ها

البته باید دانست که هلالی نبودن سفیدی انتهای ناخن حاکی از بیماری کم‌خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.

در کتاب های طب سنتی چینی در خصوص سفیدی انتهای ناخن‌ها آمده است که :

ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین می‌کند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت می‌کنید، اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید.

هر شخص سالمی هشت تا ۱۰ lunula که غالبا سفید رنگ هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط انگشت شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید.

منبع    simplecapacity

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا