گوناگون

سهمیه آب کشاورزی دریاچه سد مهاباد امسال 40 میلیون مترمکعب کاهش می یابد

81159012 5686255

امیر گلاوی روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: به دلیل آنکه حجم آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال 20 درصد کاهش یافته است از این رو سهمیه اختصاص یافته به بخش کشاورزی نیز برهمین اساس کاهش می یابد.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع 135 میلیون مترمکعب از آب این سد در قالب هفت مرحله به کشاورزی اختصاص یافته است.

گلاوی میزان آب پیش بینی شده برای بخش کشاورزی این شهرستان را در سال جاری 95 میلیون مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: در سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه جاری 18 میلیون مترمکعب برای تمامی محصولات کشاورزی آب تخصیص یافته است که در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد در مقایسه با پارسال به لحاظ حجم 33 میلیون مترمکعب و به لحاظ ارتفاع در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2/3 متر کاهش نشان می دهد.

وی به کاهش 22 درصدی میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته در محل کمپ سد نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال زراعی جاری 280 میلیمتر بارندگی در این شهرستان به وقوع پیوسته است که این میزان نیز 77 میلیمتر نسبت به پارسال کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به کاهش میزان آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد از همه مردم خواست تا آب در بخش شرب و کشاورزی را به طور کاملا بهینه مورد مصرف قرار داده و از اتلاف آن به هر شکلی خودداری کنند.

سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت کلی است که از این میزان 167 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر 136 هزار نفری مهاباد بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا