گوناگون

سیره عملی‌ آیت‌الله شب زنده‌دار را در زندگی نصب‌العین قرار دهیم

‌مدرس حوزه علمیه قم گفت: برای سالکین طریق بهره بردن از برنامه جامع و هدفمند همچنین استفاده کردن از الگوهای ناب اهمیت دارد و جامع ترین برنامه برای زیستن در بهره گیری از قرآن کریم تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حجت‌الاسلام مومنی شامگاه دوشنبه 17 شهریور در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی بیان کرد: جامع و کامل‌ترین دستورات دین در شریعت برای ما بیان شده و بر اساس قرآن و روایات ائمه(ع) بعد از قانون هدفمند نیازمند به الگو هستیم که این مهم برای ادامه راه و طریق به انسان انگیزه نیز می دهد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قانون و برنامه منحصر به قرآن و روایات و الگو نیز منحصر به پیامبر (ص) و معصومین(ع) است، بعد از ائمه (ع) کسانی که بر اساس قانون و سیره طی طریق کردند می‌توانند الگو باشند.

وی با اشاره به حقیقت بندگی در کلام امام صادق (ع)، ملکیت نداشتن انسان از خود، واگذار کردن تدبیر امور به خدا و عبودیت و بندگی را از جمله این امور دانست و‌ افزود: اهتمام مرحوم آیت الله شب زنده دار بر انجام این موارد قابل مشاهده بود و بر آنچه که خدا از او خواسته مقید و در راه رضای او قدم بر می‌داشت.

حجت‌الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: کسانی که طالب الگوگیری از سیره عملی مرحوم آیت الله حسین شب زنده دار بوده و قصد قرار گرفتن در این مسیر دارند، باید سیره عملی این عالم برجسته را در ابعاد مختلف زندگی نصب‌العین خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهتمام آیت‌الله شب‌زنده‌دار نسبت به درس، امور عبادی و اخلاقی، گفت: مبادی به آداب بودن و حقیقت عبودیت در زندگی ایشان قابل مشاهده بود و این مهم با طی کردن مسیر سلوک به دست می‌آید.

در این مراسم عضو فقهای شورای نگهبان نیز گفت: مردم جهرم از وفاداران به نظام بوده و این وفاداری را در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند.

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی اضافه کرد: صفا، صمیمیت مردم جهرم فراموش نشدنی است و مرحوم آیت الله شب زنده دار نیز به مردم جهرم علاقمند بودند و علمای این شهرستان همواره یک جاذبه بسیار دل انگیز را ایجاد کرده که هنوز حلاوت مجالس آن بزرگان را احساس می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عوامل موثر در تربیت مرحوم آیت الله شب زنده دار را وجود علمای فرهیخته در جهرم دانست و بیان کرد: آیت الله شب زنده دار در ابتدای دوران طلبگی خود روزهای جمعه را به دیدار مرحوم آیت الله حق شناس می‌رفتند و ضمن قرائت خطبه همام نهج البلاغه اشک از دیدگان استادش جاری می‌شد.

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار با بیان اینکه اگر چه در چند ماه پایان عمر آیت الله شب زنده دار به سبب بیماری به سختی زندگی می‌کردند، اما این معنویت پایان مبارک برای ایشان داشت، اظهار کرد: هیچ گاه در مدت بیماری از ایشان ناشکیبایی دیده نشد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا