Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

شاسی بلند یما تی ۷۰ چینی ، میهمان جدید جاده های ایران + عکس

قبل از توضیح در مورد شاسی بلند یما تی ۷۰ باید گفت که شرکت خودروسازی یما ، یک شرکت نسبتا جوان است که از سال ۲۰۰۲ میلادی رسما وارد کارزار صنعت خودرو شد و از همان زمان در کارخانجات خود تولید وسایل نقلیه این برند را آغاز کرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر چنگدو ایالت سیچوان کشور چین بوده و در حال حاضر حوزه فعالیت آن‌ ها در ساخت وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس)، اتومبیل های کراس اوور و همچنین خودروهایی با سوخت پاک است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان شاسی بلند یما تی ۷۰ چینی که قرار است به زودی میهمان جدید جاده های ایران باشد ، توسط شرکت آریان خودروسازان طوس وارد کشورمان شود.

شاسی بلند یما تی ۷۰ که محصول شرکت خودروسازی یما است در واقع  یک شرکت تازه تاسیس است که از فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ میلادی در حوزه صنعت خودرو  در حالی آغاز کرد که دفتر مرکزی این شرکت در شهر چنگدو ایالت سیچوان کشور چین بوده و در حال حاضر حوزه فعالیت آن‌ها در ساخت وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس)، اتومبیل های کراس اوور و همچنین خودروهایی با سوخت پاک است. گفتنیست که خودروهای این شرکت در چهار مدل F12 / T80 / T70 / F16 روانه بازار می‌شود.

الیته شاسی بلند یما تی ۷۰ که ظاهرا قرار است توسط شرکت آریان خودروسازان طوس به بازار ایران بیاید ، یک شاسی بلند با ابعادی تقریبا مشابه اتومبیل های کیا اسپورتیج و هیوندای توسان است. کمپانی یما برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو چنگدون بود که از این اتومبیل کراس اوور رونمایی کرد و فروش آن را نیز از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. این خودرو را می‌توان مدرن‌ترین اتومبیل شرکت یما دانست که از پلتفرمی بسیار عالی و با کیفیت برخوردار است.

در خصوص طراحی شاسی بلند یما تی ۷۰ باید گفت که این کراس اور به طور کلی کمترین شباهت را با دیگر خودروهای چینی دارد و کمپانی تولید کننده ی آن با سبک و سیاق اروپایی این خودرو آن را طراحی و تولید کرده است.

با یاین حال با نگاهی به ظاهر خارجی شاسی بلند یما تی ۷۰ می‌توان نشانه‌هایی را از زبان طراحی شرکت‌های فولکس واگن، رنجروور و حتی آئودی پیدا کرد. هرچند نمی‌توان این خودرو را به عنوان یک کراس اوور تاپ اسپورت معرفی کرد، اما ظاهر آن کاملا جوان پسند بوده و به هیچ عنوان نمای خسته کننده‌ای را ارائه نمی‌کند.

طراحی داخلی کابین T70 نیز همانند طراحی بیرونی آن ساده، دور از هرگونه تجمل اضافی و با ارگونومی مناسب و جذاب است. البته شرکت یما برای کنترل قیمت اتومبیل کراس اوور خود سعی کرده کمتر از متریال‌های گران قیمتی نظیر چوب طبیعی استفاده کند و بر همین اساس شاهد استفاده از چوب مصنوعی همراه با پلاستیک گوشه و کنارهای داشبورد این خودرو هستیم.

از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی شاسی بلند یما تی ۷۰ باید به استفاده از یک فرمان سه پره مجهز به کلیدهای کنترلی بر روی آن و همچنین یک صفحه کیلومتر ساده که از هرگونه مدرنیزه سازی به دور است اشاره کرد.

سیستم چند رسانه‌ای طراحی داخلی کابین شاسی بلند یما تی ۷۰ درست در میانه داشبورد و زیر دریچه‌های تهویه هوا به کار رفته است. این سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگری لمسی است که قادر به سازگاری با تلفن همراه بوده و از رادیو، ناوبری ماهواره‌ای، پخش موسیقی، درگاه USB و همچنین پشتیبانی از کارت های حافظه اس دی برخوردار است. به طور کلی اگر بخواهیم محیط داخلی این خودرو را توصیف کنیم، باید به فضای کاملا مناسب اشاره کرد که می‌تواند سفری آسان و بدون دردسر را حتی برای سرنشینانی بلند قامت مهیا کند.

در خصوص پیشروانه شاسی بلند یما تی ۷۰ باید گفت که معمولا این کراس اوور با پیشرانه‌های ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی با توان تولید ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر – ۱٫۸ لیتری توربو با توان تولید ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر – ۱٫۵ لیتری توربو با توان تولید ۱۵۰ اسب بخار عرضه می‌شود. به گفته شرکت آریان خودروسازان طوس، مدل وارداتی به بازار ایران مجهز به پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو خواهد بود. از این پیشرانه در اتومبیل های ام جی ۵۰۰ و ام جی ۶ استفاده شده است، به همین خاطر می‌توان امیدوار بود قطعات و لوازم موتور این خودرو نیز با سهولت بیشتری در کشورمان یافت شود. در انتها قابل ذکر است که این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی و اتوماتیک CVT تولید می‌شود که به نظر می‌رسد مدل گیربکس اتوماتیک آن وارد بازار ایران می‌شود.

گفتنی است که کمپانی یما علاوه بر شاسی بلند یما تی ۷۰ ، خودروهای دیگری نیز در چهار مدل F12 / T80 / T70 / F16 روانه بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا