Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموتور سيكلت

ساخت محکم ترین کلاه ایمنی جهان با گرافن توسط یک شرکت ایتالیایی

ساخت محکم ترین کلاه ایمنی جهان با گرافن توسط یک شرکت ایتالیایی در حالی صورت گرفته است که گرافن به عنوان محکمترین ماده جهان شناخته شده و با به کار رفتن یک لایه کربن گرافن در ساخت این کلاه ایمنی، به جرات می توان گفت که این کلاه محکم ترین و ایمن ترین کلاه ایمنی ساخته شده جهان برای موتورسواران خواهد بود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محکم ترین کلاه ایمنی جهان که با مواد گرافنی ساخته شده است، نتیجه ۱۸ ماه همکاری شرکت ایتالیایی Momodesign و آزمایشگاه گرافن موسسه فناوری ایتالیا است که برای تامین امنیت موتورسواران طراحی شده است.

ساخت محکم ترین کلاه ایمنی جهان با گرافن اگر چه برای اولین بار صورت گرفته است اما از آنجایی که گرافن بسیار نازک و تولید آن نسبتا گران است، کل این کلاه ایمنی با گرافن ساخته نشده است. در عوض پوششی چند لایه از دانه‌های گرافن روی پوسته بیرونی کلاه اسپری شده است. این فرآیند در یک خط تولید امروزی در کارخانه‌ای در شمال ایتالیا در حال انجام است.

تاثیر اصلی افزودن پوشش گرافنی در ساخت محکم ترین کلاه ایمنی جهان افزایش استحکام این کلاه ایمنی است زیرا نیروی ضربه‌ها را در مساحت بیشتری توزیع می‌کند. همچنین از آنجایی که گرافن یک رسانای قوی حرارت است، این پوشش به راحتی بیشتر موتورسوار از طریق پراکنده کردن گرما کمک می‌کند. علاوه بر آن، بخاطر این عامل پراکنده کردن گرما، مقاومت کلاه در برابر ضربه نیز تحت تاثیر گرمای زیاد قرار نخواهد گرفت.

با این حال و تا به امروز تعداد ۳ هزار از محکم ترین کلاه ایمنی جهان با گرافن تولید شده احتمال می رود که این تعداد کلاه ایمنی تولیده شده تا اواخر سال جاری میلادی به قیمت حدودی ۲۶۰ دلار برای هر کلاه به فروش برود.

سازندگان قصد دارند خط تولید محکم ترین کلاه ایمنی جهان با گرافن را در آینده گسترش داده و همچنین همکاری خود با موسسه فناوری ایتالیا را به منظور استفاده از روش‌هایی برای افزودن این پوشش به ماده پلاستیکی داخل کلاه ایمنی ادامه دهند.

 

منبع    newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا