Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

شستن جالب لباس به کمک ربات«PersonalRobot 2» + عکس و فیلم

به گزارش میهن پست – محققان دانشگاه برکلی از رباتی جدیدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند لباس‌ها را برای شستن در ماشین لباسشویی قرار داده و بعد از اتمام شستشو آن‌ها را از ماشین لباسشویی خارج و تا بزند.

شستن لباس به کمک رباتی جالب «PersonalRobot 2»
شستن لباس به کمک رباتی جالب «PersonalRobot 2»

این رباتکه « Personal Robot 2 » نام دارد طوری برنامه‌نویسی شده که لباس های چرک‌ را از سبد لباس‌ها بیرون آورده و آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهد.

این روبات که تا حدودی شبیه به انسان‌ طراحی و ساخته شده است کمی کوتاهتر از یک انسان با قد معمولی بوده و دارای دو بازو، دست‌های چنگال‌مانند، سر مجهز به نمایشگر و نوعی اسکنر لیزری است که به طور مداوم مانند یک دهان همیشه در حال حرف‌ زدن، بالا و پایین می‌آید.

شستن لباس به کمک رباتی جالب «PersonalRobot 2»
شستن لباس به کمک رباتی جالب «PersonalRobot 2»

دانشجویان دانشگاه برکلی از سال ۲۰۱۰ به بعد در حال توسعه ربات مزبور هستند. این ربات از پیش قادر به برداشتن آب از یخچال، اصلاح‌کردن صورت مردان، چیدن میز ناهارخوری و حتی بیلیارد بازی‌کردن بود.

در این سامانه از نوعی رویکرد رایانه‌ای بینایی‌محور جدید برای شناسایی مولفه‌های اصلی لباس‌ها استفاده شده است. این رویکرد بسیار کارآمد بوده، زیرا به سرنخ‌هایی هندسی متکی است که با استفاده از آن‌ها ویژگی‌های لباس را حتی در صورت بروز تغییرات در بافت و ظاهر آن شناسایی می‌کند.

منبع:adevarul

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا