گوناگون

شوراهاباید بابهره گیری از افکارعمومی برای توسعه وآبادانی گام بردارند

81147322 5665844

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، علی فتح اللهی در آیین تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی منتخب تالش افزود: اعضای شوراهای اسلامی آیه های شریف قرآن در زمینه شورا را سرلوحه کار خود قرار دهند که در این صورت به یقین فعالیت آنها برای جامعه مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر ما مشورت را در جامعه خودمان حذف کنیم یعنی ایده ها و فکرهای نو را از بین برده و مانع رشد فکری و پیشرفت جامعه می شویم.

فتح اللهی بیان کرد: مشورت قبل از اسلام نیز بوده و در اسلام بیشتر به این امر مهم تاکید شده که این خود اهمیت ویژه امر شورا و مسوولیت و امانتی منتخبین مردم را نشان می دهد.

وی همچنین گفت: هدف مشورت جلوگیری از خودکامگی و استبداد رای ، شناخت خطا و اشتباه است.

امام جمعه شهرستان تالش نیز در این مراسم گفت: همه مسوولان و منتخبان مردم باید انتقادپذیر باشند و با مردم صادقانه صحبت کنند.

حجت الاسلام حسین انصاری افزود: شوراهای اسلامی باید در ادای این امانت الهی که مردم به آنها اعتماد کرده اند ، با مردم صادق باشند.

وی با اشاره به جمله شهید استاد مرتضی مطهری با این مضمون که ˈاگر در جامعه انتقاد نباشد آن جامعه پیشرفت نمی کندˈ ، تاکید کرد: با انتقادپذیر بودن و بالا بردن ظرفیت ها و بهره گیری از نظرات دیگران در تصمیم گیری ها منشاء خیر و برکت برای جامعه باشیم.

وی در خصوص انتقاد از عملکرد مسوولان بعد از پایان دوران خدمت شان بیان کرد: باید وقتی مسوولی در کارش ایرادی یا اشکالی دارد و در زمانی مسوولیت اش پایان نیافته ، از او انتقاد کنیم تا اگر ایرادی یا اشکالی هست ، برطرف شود و گرنه بعد رفتن او از آن سمت انتقاد در خصوص عملکردش فایده ای نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، در این آیین تعدادی از اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستای تالش مورد تجلیل قرار گرفتند.ک3

7106 / 535/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا