Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آشنایی با ۷ شی بزرگ فضایی که بشر به مدار زمین فرستاده است + عکس

قبل از توضیح در مورد ۷ شی بزرگ فضایی که بشر به مدار زمین فرستاده ، لازم است بدانید که قرن بیستم برای بشر قرن پیشرفت‌ها در حوزه هوافضا بوده است و مردم شاهد اکتشافات فضایی ، حضور مداوم انسان در فضا با ماهواره‌های مصنوعی ، کاوشگرها و فضاپیماها بوده‌ایم. که در این میان آغاز این روند و بهتر بگوییم این پیشرفت با ارسال اولین ماهواره مصنوعی Sputnik I به همراه تعدادی وسیله بزرگ دیگر در سال ۱۹۵۷ به فضا کلید خورد. در ذیل هفت شی شگفت انگیز ساخته بشر که به فضا ارسال شدند معرفی می‌شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ایستگاه بین‌المللی فضایی : ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) بزرگ‌ ترین ایستگاه فضایی است که تاکنون ساخته شده است. این ایستگاه از زمین فوتبال بزرگتر بوده و حدود ۳۵۶ فوت طول و ۲۴۰ فوت عرض دارد و وزن آن ۹۰۰ هزار پوند است. این ایستگاه دارای آزمایشگاه چرخشی برای تحقیقات مختلف علمی و فضایی و تنها ماهواره‌ای است که با چشم غیرمسلح از روی زمین مشاهده می‌شود.

شی بزرگ فضایی
ایستگاه بین‌المللی فضایی

تلسکوپ فضایی هابل : تلسکوپ فضایی هابل (HST) اندازه‌اش ۴۳٫۵ فوت است و از سال ۱۹۹۰ تاکنون چنین چیزی ایجاد نشده و وزن آن حدود ۲۷ هزار پوند است.

شی بزرگ فضایی
تلسکوپ فضایی هابل :

ماهواره‌های محیط‌ زیست : ماهواره‌های محیط‌ زیست از بزرگترین ماهواره‌ها هستند که جو زمین را کنترل می‌کنند. این ماهواره‌ها دارای طول ۳۳ فوت و وزن ۱۸هزار و ۱۰۰ پوندی هستند.

شی بزرگ فضایی
ماهواره‌های محیط‌ زیست

ایستگاه فضایی MIR : ایستگاه فضایی میر توسط روسیه راه‌اندازی شده و اولین ایستگاهی است که توسط دولت دیگری جز ایالات متحده راه‌اندازی شده است. این ایستگاه ۱۰۸ فوت طول و ۱۰۱ فوت عرض دارد و وزن آن حدود ۳۰۹ هزار پوند است.

فضا
ایستگاه فضایی MIR

موشک زحل V : موشک زحل V حدود ۳۴۳ فوت قد و بیش از ۶ میلیون پوند وزن دارد. این موشک بلندترین، سنگین‌ترین و قدرتمندترین راکتی است که تاکنون ساخته شده است. از سال ۱۹۶۷ این موشک راه‌اندازی شده و تاکنون ۱۳ ماموریت فضایی داشته است.

فضا
موشک زحل V

ایستگاه فضایی اسکای لب : ایستگاه فضایی اسکای لب نیز نخستین ایستگاه فضایی پژوهشی است. وزن آن حدود ۱۷۰ هزار پوند است و در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ در فضا قرار گرفته است.

فضا
ایستگاه فضایی اسکای لب

فضاپیمای ترابری خودکار : فضاپیمای ترابری خودکار( ATV) از بزرگ‌ترین مجراهای فضایی برای تامین آّب، اکسیژن، غذا، پوشاک، قطعات یدکی و مواد برای آزمایشگاه ISS است.

فضا
فضاپیمای ترابری خودکار

منبع  sciencetimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا