گوناگون

صدور احکام جدید علیه یاران مرسی

یک دادگاه مصری، 112 تن از یاران “محمد مرسی” رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را به یک سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛  منابع آگاه قضایی مصری خبر دادند که دادگاه جزایی در قاهره، 112 تن از هواداران محمد مرسی را در پرونده هرج و مرج و خشونت در درگیری های 25 ژانویه که در سومین سالگرد انقلاب برگزار شده بود، مجرم شناخت و آن ها را به تحمل یک سال زندان با اعمال شاقه و پرداخت جریمه محکوم کرد.
 
برپایه این گزارش، حکم صادره، از نوع درجه یک و قابل اعتراض خواهد بود. این حکم در حق 62 متهمی که در بازداشت به سر می برند و همچنین 50 متهمی که پیش از این به قید وثیقه آزاد شده بودند، اجرا خواهد شد.
 
دادستانی مصر، این افراد را به “تجمع غیرقانونی و نقض قانون تظاهرات و آشوبگری و تحریک به خشونت و بستن راه ها و تعرض به اموال عمومی و خصوصی و تعرض به نیروهای پلیس” متهم کرده بود.
 
در همین حال، دادگاه جیزه، رسیدگی به پرونده محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و 14 تن از رهبران ارشد این گروه را به 15 سپتامبر آینده موکول کرد.
 
پرونده این افراد به نام پرونده “درگیری های دریای الاعظم” در الجیزه معروف است.
 
علت تعویق رسیدگی به این پرونده، درگیر بودن برخی از متهمان نظیر محمد البلتاجی و صفوت حجازی در پرونده ای دیگر اعلام شد.
 
دادستانی مصر، اعضای این پرونده را به “تجمع، اقدام های تروریستی، آغاز کشتار، حریف طلبی، تشکیل باند مسلح برای حمله به شهروندان، مقاومت در برابر حکومت، در اختیار داشتن سلاح گرم و مهمات فاقد مجوز و همچنین عضویت در یک گروه تروریستی” متهم کرده است.
 
دادگاه جنایی قاهره نیز امروز پرونده رسیدگی به اتهامات محمد البلتاجی از رهبران اخوان المسلمین، صفوت حجازی از مسئولان ارشد اخوان المسلمین و دو پزشک دیگر را به چهارشنبه آینده موکول کرد.
 
مشمولان این پرونده به شکنجه یک مسئول پلیس و شروع به قتل او در جریان تحصن میدان رابعه العدویه متهم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا