Mihanpostسیاسی

ظریف : توافق در مذاکرات هسته ای باید خواست دو طرف باشد

به گزارش میهن پست – ظریف با اشاره به تفاهم ۲ آوریل سال جاری در لوزان سوییس گفت: بر اساس تفاهم لوزان، ایران و کشورهای طرف مذاکره هسته ای شامل روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان ۳۰ ژوئن را به عنوان مهلت مقرر برای دست یابی به توافق جامع هسته ای تعیین کرده اند.وزیر امور خارجه ایران در خصوص رسیدن به توافق هسته ای با گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کرد.محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران امروز جمعه در مصاحبه با اشپیگل که خلاصه آن را رویترز منتشر کرده است درباره آخرین تحولات در مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ گفت: رسیدن به یک توافق جامع امکان پذیر و محتمل است، مشروط به اینکه طرف های مذاکره با ایران در این خصوص جدیت لازم را داشته باشند.

ظریف با اشاره به تفاهم ۲ آوریل سال جاری در لوزان سوییس گفت: بر اساس تفاهم لوزان، ایران و کشورهای طرف مذاکره هسته ای شامل روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان ۳۰ ژوئن را به عنوان مهلت مقرر برای دست یابی به توافق جامع هسته ای تعیین کرده اند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با انتقاد از تکرار ادعاهای واهی عربستان سعودی در قبال مذاکرات هسته ای ایران افزود: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. تاریخ نشان داده است که ما هیچ گاه در پی تسلط در منطقه نبودیم و فعالیت های هسته ای خود را نیز با مقاصد صلح آمیز انجام داده ایم.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا