گوناگون

عارضه تهوع ورزشی را چه کنیم

lionel messi 66662 عارضه تهوع ورزشی را چه کنیم

 

 

بسیاری از افرادی که به ورزش‌های پرشدت مانند ایروبیک (هوازی) یا دوچرخه‌سواری می‌پردازند، تهوع ناشی از ورزش را گزارش کرده‌اند.

 

یک بررسی روی بیست داوطلب در دانشگاه ناگویای ژاپن نشان داد میزان تهوع ناشی از ورزش پس از غذا خوردن بیشتر اتفاق می‌افتد.

 

همچنین کم‌آبی بدن حین ورزش یک علت شناخته‌شده تهوع ناشی از ورزش است.

 

به گفته پژوهشگران، ورزش با شدت زیاد باعث می‌شود جریان خون از معده به طرف عضلات منحرف شود و به این علت تهوع به وجود آید.

 

یک علت احتمالی دیگر تهوع ناشی از ورزش، پرآبی بدن است. نوشیدن مقدار زیاد آب در حین فعالیت ورزشی شدید (مثلا دوی ماراتون) نیز می‌تواند به تهوع، اسهال، گیجی و لرزش عضلانی بینجامد.

 

نوشیدن زیاد باعث رقیق شدن الکترولیت‌های خون نیز می‌شود و به افت میزان سدیم خون (هیپوناترمی) می‌انجامد که می‌تواند منجر به تهوع ورزشی شود.

بررسی ها نشان می دهد، برای غلبه بر تهوع ناشی از ورزش افراد می توانند پس از مشورت با پزشک، از نعنا و زنجبیل در هنگام ورزش کمک بگیرند

درمانی جالب برای آنهایی که موقع ورزش دچار تهوع می شوند

دانشمندان به تازگی دریافته اند، افرادی که در هنگام ورزش کردن دچار حالاتی مانند تهوع می شوند به دلیل اختلال در میزان قند و نمک خون آنها است.

 

افراد زیادی وجود دارند که با وجود علاقه به ورزش کردن به دلیل حالاتی مانند تهوع که اغلب پس از پایان فعالیت ورزشی به وجود می آید، ازانجام ورزش رویگردان می شوند.

 

گفتنی است، پزشکان به این افراد توصیه می کنند تا در رژیم غذایی خود دقت بیشتری داشته باشند و بویژه قبل و بعد از ساعت ورزش از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده جدا خودداری نمایند.

 

بررسی ها نشان می دهد، برای غلبه بر این مشکل و انجام فعالیت ورزشی دلخواه و لذت بردن از آن، افراد می توانند پس از مشورت با پزشک معالج در صورت نداشتن حساسیت، از نعنا و زنجبیل در هنگام ورزش کمک بگیرند.

 

عصاره و عطر نعنا سبب باز شدن ریه ها می شود و اکسیژن بیشتری را به بدن می رساند. همچنین خوردن آن سبب آرامش بیشتر معده می گردد و فعالیت اسید معده را آرام تر می کند.

 

زنجبیل نیز گیاهی است که برای درمان تهوع به کار می رود.

 

حتی افراد می توانند مقدار ی از عصاره نعنا را به همراه خود داشته باشند و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

 

پزشکان توصیه می کنند تا افراد در صورت رفع نشدن عارضه، حتما به پزشک مراجعه نموده و از او راهنمایی بخواهند، زیرا ممکن است علت تهوع ورزشی در اثر بیماری های دیگری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا