گوناگون

عدم آموزش های مهارتی مشکلات ناشی از اشتغال را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، ولی‌الله ایمانی ظهر چهارشنبه در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان با اشاره به مشخص نبودن برش شهرستانی تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: در حال رصد امور به لحاظ مهارتی هستیم تا روشی برای استفاده از مزیت‌ها پیدا شود.

وی سرمایه در گردش را از مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ابهر دانست و گفت: تحریم هم بخشی از مشکلات این واحدها را شامل می‌شود.

فرماندار ابهر  با اشاره به پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال شهرستان ابهر اظهار کرد: باید مکانیزمی برای مشخص شدن وضعیت شهرستان‌ها در این حوزه تعیین شود.

ایمانی با اشاره به بالا بودن نرخ جمعیت شهری شهرستان ابهر اضافه کرد: بالا بودن مهاجرت دائمی و فصلی به این شهر نیاز آن را به ایجاد فرصت‌های شغلی افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات متمرکزی در مورد واحدهای صنعتی در شهرستان وجود ندارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد 40 درصد از واحدهای صنعتی ابهر فعال هستند.

فرماندار ابهر به نیاز منطقه به ایجاد یک صنعت بزرگ اشاره کرد و گفت: ایجاد این صنعت مورد تایید مقام‌های وزارتخانه است که به زودی باید وارد کار شوند.

ایمانی خدمات را رویکرد دیگر استان در بخش اشتغال دانست و افزود: این بخش با کم‌ترین سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر بخش‌ها اشتغال ایجاد می‌کند و در بخش خدمات در دو حوزه تولید ثروت و اشتغال ابهر در بخش گردشگری هم ظرفیت خوبی دارد که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار ابهر ایجاد صنایع تبدیلی را از دیگر راهکارهای اشتغال در این شهرستان دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌ها، برنامه‌های حوزه اشتغال را عملیاتی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا