گوناگون

عرضه کالا با قیمتی بیش از ضرایب سود تعیین شده، تخلف است

81140699 5654613

به گزارش ایرنا؛ ˈقاسم نوده فراهانی یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزایش قیمت را فقط از راه قانونی و از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان مجاز عنوان کرد و گفت: اجازه افزایش خودسرانه قیمت داده نمی شود البته راه برای حمایت از تولیدکنندگان باز است چرا که ما باید از تولید حمایت کنیم.

وی با تفکیک بین گرانی و گران فروشی، افزود: در حوزه اصناف با بازرسی و نظارت، بازار را زیر نظر داریم و کنترل می کنیم.

نوده فراهانی با بیان اینکه بیش از 600 هزار واحد تولیدی کوچک در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در این مرحله هم بسته ای پیش بینی کرده ایم تا از واحد های تولید کوچک آسیب پذیر و صنوف خدماتی انرژی بر ، حمایت صورت بگیرد.

رییس شورای اصناف کشور همچنین به افزایش شدت برخورد با واحد های متخلف از جمله پلمپ، ابطال جواز و زندان اشاره کرد و گفت: دولت برنامه ریزی کرده است که برخی کالاهای مهم مانند آرد، نان، گندم، گوشت قرمز، برنج، روغن نباتی، جو، ذرت، کنجاله، سویا، شکر، کره، ذرت، گوشت مرغ، شیرخشک صنعتی، کود اوره و پتاس تا آخر خرداد هیچ تغییری پیدا نکنند.

وی افزود: برخی اقلام مانند برنج و شکر تغییر قیمت هایی داشتند که به علت تغییر تعرفه های گمرکی بود ولی قرار شد قیمت ها برگردانده شود ، در لبنیات هم تغییراتی داده شد که با مصوبه دولت به وضعیت قبل برگشت.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این گفت وگوی ویژه خبری، اظهار داشت: تمام تلاش دولت بر این بوده است که با اصلاح قیمت حامل های انرژی همان گونه که قیمت آنها با شیب ملایم افزایش می یابد، آثار آن هم با شیب ملایم باشد و از بروز شوک قیمتی اجتناب شود.

ˈهوشنگ خندان دلˈ نقش شهرداری ها را در زمینه کرایه وسایل نقلیه مهم ذکر کرد و افزود: نشست هایی را با آنها تدارک دیدیم تا با آمادگی کامل وارد شویم.

وی تصریح کرد: براساس قانون تعیین قیمت خدمات حمل و نقل در شهرها بر عهده شوراهای اسلامی قرار دارد و پس از اعمال نرخ های جدید حامل های انرژی ما منتظر مصوبات آنها هستیم البته ما تمایل داریم به گونه ای عمل شود که نرخ های تاکسیرانی از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد و در اتوبوسرانی و مترو با تاخیر چند ماهه اعمال شود.

خندان دل افزود: برای جبران این تاخیر هم بسته های حمایتی برای تاکسیرانان و شهرداری ها در نظر گرفته شده است.

وی میزان تاثیر قیمت سوخت را در نرخ کرایه تاکسی 10 تا 11، در اتوبوس رانی حدود 9 و در مترو 2 تا 3 درصد ذکر کرد و گفت: افزایش کرایه تا پیش از اعلام آن تخلف محسوب می شود و سازمانهای ناظر، وظیفه مراقبت و ممانعت از افزایش کرایه ها را دارند.

وی افزود: در آینده نزدیک حمایت های جبران کننده برای رانندگان خودروهای عمومی از جمله در بیمه اوقات بیکاری بر اثر خرابی خودرو و مسائل درمانی در نظر گرفته شده است.

خندان دل تصریح کرد: دولت در بودجه امسال ظرفیت بسیار خوبی را با همکاری مجلس به وجود آورده است تا از راه نوسازی ناوگان از میزان مصرف سوخت کاسته شود.

شبد** 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا