گوناگون

عملکرد وزارت ورزش مبهم است/ امیدوارم پای وزیر روی پوست خربزه قرار نگیرد/ پست فروشی نکنند!

هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد وزارت ورزش تا به امروز بویژه در مورد واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: به اعتقاد من به عنوان عضوی از فراکسیون ورزش مجلس، عملکرد وزارت ورزش تا به امروز گنگ و مبهم بوده است چون از آنجایی که فراکسیون ورزش بزرگترین حامی این وزارتخانه است اما تا این لحظه هیچگونه گزارش کاری به فراکسیون ارائه نکرده است.

وی در همین خصوص افزود: آنها حتی تا به امروز هیچ نوع مشورتی نیز با فراکسیون ورزش مجلس انجام نداده اند، بنابراین وجود چنین مسائلی و برخی از موضوعات دیگر باعث شده تا من به آینده عملکرد وزارت ورزش خوش بین نباشم. برداشت من از برآیند چنین موضوعاتی این است که احساس می کنم وزیر ورزش آشنایی کمی با امورات ورزش کشور دارد و امیدوارم یک جایی باعث نشود تا وی پا بر روی پوست خربزه بگذارد!

مخبرفراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در فراکسیون ورزش حمایت کرده‌ایم تا ورزش کشور آسیب نبیند. با توجه به اینکه رقابت های جام جهانی و پس از آن بازی های آسیایی را پیش رو داریم، دوستان در وزارت ورزش باید با دقت و مراقبت بیشتری عمل کنند و نمایندگان نیز از آنها انتظار دارند که بر روی نوار قانون حرکت کنند بویژه در زمینه موضوعاتی همچون خصوصی سازی باشگاه ها و یا رفتار با فدراسیون های زیر مجموعه.

وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: بر اساس استعلامی که خود من هفته گذشته از سازمان خصوصی سازی گرفتم، هیچگونه مکاتبه ای از سوی وزارت ورزش با سازمان خصوصی سازی در راستای عملیاتی شدن واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت نگرفته است. در واقع ما مشاهده می کنیم که وزارت ورزش در این خصوص عزمی جدی ندارد. من می خواهم از قول وزیر نقل قولی داشته باشم مبنی بر اینکه “هریک از اعضای هیات مدیره این دوباشگاه می توانند تا سقف 10 میلیارد تومان کمک به باشگاه خود بکنند!” بهتر است آقایان به جای پست فروشی در هیات مدیره این دو باشگاه، کار دیگری انجام دهند.

حسینی تاکید کرد: البته مواردی که مطرح کردم فقط برداشت شخصی من است و شاید وزیر ورزش و جوانان در خصوص چنین موضوعاتی توضیحاتی داشته باشد اما از آنجایی که تا به امروز فراکسیون ورزش مجلس از سوی وزارت ورزش مورد مشورت قرار نگرفته بنابراین چنین ابهاماتی برای ما ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که دولت در نگهداری از این باشگاه ها قویتر از بخش خصوصی نیست بنابراین انتظار ملت و مجلس این است که این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شود. جای واگذاری این دو باشگاه وزارت ورزش نیست بلکه سازمان خصوصی سازی است. هنوز برای ما قابل توجیه نیست که چرا وزارت ورزش می خواهد 80 درصد از سهام این باشگاه ها واگذار شده و 20 درصد دیگر در اختیار این وزارتخانه باقی بماند؟ ما نگران دخالت ها و مفسده های احتمالی که این دخالت ها را دارند هستیم نه واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی.

مخبرفراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بازهم تاکید می کنم که امیدوارم پای وزیر ورزش به دلیل احاطه نداشتن بر امورات و وضع فعلی ورزش کشور و بویژه باشگاه ها بر روی پوست خربزه قرار نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا