گوناگون

عوارض اجتماعی ناشی از بد حجابی برکسی پوشیده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب عصر دوشنبه در همایش عفاف و حجاب که به همت اداره تبلیغات اسلامی گرمسار در محل فاطمیه این شهر برگزار شده بود، با بیان اینکه می توان با الگوبرداری از ائمه اطهار (ع) به آنچه که در خور شأن زن است دست یافت، افزود: واژه ها قادر به بیان مقام و جایگاه ارزشی بانوان نیستند چون زنان با حجاب و عفیف، رهروان حقیقی مکتب نور بودند و هستند.

وی ادامه داد: زنان محجبه در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حماسه ۸ سال دفاع مقدس نقش مهم و اساسی داشتند.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم به دختران امروز و مادران فردا گفت: اگر همه دختران ما از این الگوهای بی‌نظیری مثل حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) درس بگیرند دیگر هیچ مادری نگران حجاب و عفاف دخترش و مشکلاتی که در جامعه برایش رخ می‌دهد نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار نیز در این همایش با اشاره به جایگاه حیا در زندگی فردی گفت: حجاب و عفاف ریشه در فطرت انسان دارد و در فرهنگ دینی و مذهبی ما از جایگاه و منزلت والایی دارا است.

حجت‌الاسلام علی اکبر سایری اسوه زنان ایرانی را حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: آن حضرت هم برای زنان و هم برای مردان ما الگوست.

وی با اشاره به اینکه حجاب نه تنها محدودیتی برای بانوان ایجاد نکرده اظهار داشت: رعایت حجاب یکی از مهترین راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار با بیان اینکه دین اسلام به بنیان خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل شده است خاطر نشان کرد: خانواده سالم در شکل گیری جامعه موثر است و زن مهمترین نقش را در تحکیم بنیان خانواده دارد و در دیگر ادیان به زن نگاه ابزاری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان اسلام در زمینه تخریب فرهنگ اسلامی جوانان ایران به ویژه بانوان، افزود: امروز نیز دشمنان می‌خواهند همان مسیر و روش بی‌عفتی و بی‌حجابی را در جامعه شیعی و اسلامی سوق دهند.

سایری اضافه کرد: شما خواهران با همین اسلحه کوبنده چادر خود می‌توانید آنها را در سرانجام نقشه‌های پلیدشان ناکام بگذارید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار حجاب و پاکدامنی را یکی از پایه‌های اصلی استحکام بنیان خانواده دانست و گفت: مسائل زیادی وجود دارد که هم در تحکیم و هم در پاشیده شدن خانواده‌ها موثر است که یکی از آنها همین چادر و حجاب است.

سایری با تاکید بر نقش حجاب بانوان در ترویج سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: چرا که زن با حجاب و عفت خود چشم نامردان را از خود دور و در رابطه گرم‌تر با خانواده خود تلاش می‌کند.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش با تاکید بر اینکه رفتار والدین در تربیت فرزندان موثر است اظهار داشت: برای رعایت حجاب و عفاف، پایه های اعتقادی باید در انسان تقویت شود.

حجت‌الاسلام بیات، با اشاره به اینکه خشم با عصبانیت متفاوت است ادامه داد: دفاع از حریم حجاب از سوی بانوان محجبه به‌عنوان یک اصل اعتقادی است.

وی بیان داشت: اضطراب و افسردگی، خشم و عصبانیت و ترس و وحشت در راس مثلث بدبختی و واقع‌بینی، رعایت اصول اخلاقی و احساس مسئولیت در راس مثلث خوشبختی قرار دارد و کسی به اصول اخلاقی می رسد که قضاوتش برمبنای حق باشد.

این کارشناس برجسته خانواده و مدرس دانشگاه بر آراسته کردن خانم‌ها برای همسران خود در منزل تاکید کرد و افزود: 95 درصد مشکلات روانی ناشی از خود انسان است.

در پایان این مراسم با اهدای هدایا به قید قرعه تعدادی از شرکت کنندگان در همایش، تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا