Mihanpostاجتماعی

کدام تغذیه های روزانه می توانند شادی بخش باشند ؟

به گزارش میهن پست – ماهی منبع غنی از چربی‌های امگا ۳ و حاوی ویتامین‌های گروه B به ویژه‌ ۶B و ۱۲B است. این ویتامین‌ها برای مقابله با استرس بسیار مفید هستند. ویتامین ۱۲B یکی از مهم‌ترین مکمل‌ها برای ساخت سروتونین است و کمبود آن می‌تواند باعث افسردگی شود.

غذا خوردن خیلی از افراد را آرام می‌کند. بسیاری از پرخوری‌های عصبی هم نتیجه همین آرامش فردی است که بر اثر خوردن غذا به دست می‌آید. اما آیا تمام خوراکی‌ها به یک اندازه باعث شادی می‌شوند؟ شادی نتیجه آزاد شدن ماده‌ای به نام سروتونین در مغز است.

بعضی خوراکی‌ها به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک بیشتری می‌کنند. با این خوراکی‌های شادی‌بخش آشنا شوید و با گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی خود، در ۱۰۰ ساعت آینده شادابی بیشتر را تجربه کنید.

موز؛ هم انرژی، هم شادی

موز منبعی غنی از پتاسیم و منیزیم است. این ۲ ماده شل‌کننده طبیعی عضلات و آرامبخش هستند. علاوه بر این موز حاوی ماده‌ای به نام آمنیو اسید تریپتوفان است. این ماده که در مغز به HTP 5 تبدیل می‌شود باعث افزایش تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود. این میوه انرژی زیادی هم در بدن تولید می‌کند.

ماهی؛ ضد افسردگی

ماهی منبع غنی از چربی‌های امگا ۳ و حاوی ویتامین‌های گروه B به ویژه‌ ۶B و ۱۲B است. این ویتامین‌ها برای مقابله با استرس بسیار مفید هستند. ویتامین ۱۲B یکی از مهم‌ترین مکمل‌ها برای ساخت سروتونین است و کمبود آن می‌تواند باعث افسردگی شود.

gemuese_box-580x435

شکلات؛ تلخ بهتر است

ماده شادی‌بخش شکلات در دانه کاکائو است. بنابراین برای اینکه جلوی چاقی را بگیرید بهتر است شکلات تلخ مصرف کنید. کاکائو سرشار از تریپوفان است. ماده‌ای که به تولید سروتونین منجر می‌شود. علاوه بر این شکلات از مقدار هورمون استرس کم کرده و آشفتگی‌های بیوشیمیایی مربوط به استرس را متعادل می‌کند.

ماست و شیر؛ خواب‌آور طبیعی

اکثر مواد لبنی حاوی ماده‌ای به نام تیروسین است. این ماده میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد. شیر دارای تریپوفان است و سروتونین آزاد می‌کند و استرس را کاهش داده و فرد را آرام می‌کند. علاوه بر این شیر کلسیم زیادی دارد. ماده‌ای که خواب را زیاد می‌کند.

کلم بروکلی؛ شادی گیاهی

این ماده مخصوصا وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه‌آسایی در ایجاد شادی دارد. کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های گروه B است که به کاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی کمک می‌کنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می‌آید.

بادام؛ خلق‌تان را تنظیم کنید

بادام سرشار از ویتامین B2، ویتامین E، منیزیم و روی است. ویتامین‌های B و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند و به همین دلیل می‌توانند خلق انسان را تنظیم کنند و استرس را تسکین دهند. بادام می‌تواند با برخی از اثرات منفی استرس هم مقابله کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا