آثار تاریخی

فایرفاکس ۲۹ با بروزرسانی‌های متعدد و تم جدید منتشر شد

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شدسرانجام نسخه ۲۹ مرورگر محبوب فایرفاکس برای سیستم‌های دسکتاپ و موبایل از راه رسید و البته بروز‌رسانی‌ها در این نسخه بسیار زاید و متفاوت است. این نسخه سرانجام بیش از آنچه در خصوص تم Australis گفته می‌شد، دارد و البته این تم نه تنها از زیبایی خاصی برخوردار است، بلکه تا حد ممکن فایرفاکس را به مفهوم Minimal یا حداقلی نزدیک کرده است.

به گزارش «تابناک» سرانجام نسخه ۲۹ از مرورگر محبوب فایرفاکس از راه رسید‌ و می‌توان گفت، ‌تحقق وعده‌های موزیلا برای این مرورگر در نسخه ۲۹ ارزش انتظار را برای بسیاری از دوستداران این مرورگر داشته است.

از بروزرسانی‌های خوبی که در این نسخه در سیستم‌های دسکتاپ و موبایل شده، صرف‌نظر از تم زیبای Australis باید به قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌هایی اشاره کرد که ‌روی Menu Bar قرار می‌گیرند و همچنین به Firefox Sync که مستقیم‌ از روی حساب کاربری فایرفاکس اجرا می‌شود و در ‌‌نهایت به جابجایی خوب دکمه‌های Bookmark اشاره داشت.

همچنین در نسخه اندروید این مرورگر گزینه جدیدی برای به اشتراک‌گذاری‌ و قابلیت‌های شخصی‌سازی Home Panel نیز اضافه شده است.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

فایرفاکس نسخه ۲۹ برای
دسکتاپ

1 – تم Australis

تم Australis به شدت صیقل داده شده و در عین آنکه از زیبایی خاصی برخوردار است، گوشه تب‌ها که اکنون کمی منحنی شده، ‌بسیار شباهت به گوگل کروم پیدا کرده است. دکمه جدیدی برای دسترسی به گزینه‌ها یا Options در فایرفاکس تعبیه شده و تب‌های Pin شده اکنون متفاوت از قبل نمایش داده می‌شوند. در این تم جدید، دکمه «سه قسمتی» به شما اجازه دسترسی سریع و مستقیم به عملیات‌ها Zoom، گزینه‌های Cut/Copy/Paste و … را می‌دهد.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

۲ – قابلیت‌های شخصی سازی

به همراه منوی جدید که برای دسترسی به گزینه‌ها و ابزارهای فایرفاکس طراحی شده است، راه جدید برای شخصی سازی آن‌ها نیز به وجود آمده است. البته راه قدیمی ـ کلیک راست بر روی تب‌ها و انتخاب گزینه Customize ـ هنوز هم قابل استفاده است؛ اما اگر منوی Options را باز کنید اکنون یک دکمه با نام Customize می‌بینید.

بر روی آن کلیک کنید تا وارد حالت Customization یا شخصی‌سازی شوید. به این ترتیب می‌توانید هر دکمه را که در این منو ‌می‌‌بینید و همچنین هر دکمه‌ای که قرار است در کنار نوار آدرس قرار بگیرد، جابجا یا شخصی‌سازی کنید. همچنین دکمه کوچکی برای نمایش Title Bar وجود دارد.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

نکته چشمگیری که
باید در اینجا به آن اشاره کرد، این است که اکنون فایرفاکس یک گزینه
Exit یا خروج را از فایرفاکس در این منو اضافه کرده است.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

۳- Bookmark ها و دکمه Bookmark و Add-ons

در نسخه جدید دکمه Bookmark حذف شده و دیگر در کنار نوار آدرس دیده نمی‌شود. در عوض جای آن تغییر کرده و با دکمه‌ای دیگر تلفیق شده که به شما اجازه دسترسی به Bookmark‌ها را می‌دهد. البته دکمه Bookmark هنوز وجود دارد و اگر مایل باشید، می‌توانید همانند گذشته آن را در جای خود داشته باشید؛ اما حالت جدید بهترین مکان برای دسترسی به آن را تعریف کرده است.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

همچنین در نسخه ۲۹ دیگر نوار Add-ons دیده نمی‌شود و دکمه آن به کنار نوار آدرس منتقل شده است. این امر در راستای‌‌ همان مفهوم Minimal و حداقلی فایرفاکس جدید و پاکسازی واسط کاربری است.

۴- اضافه شدن Gamepad
API
برای بازی های وب

ابزار Gamepad
API
به کاربران اجازه می‌دهد ‌بازی‌های تحت وب را با کنترل کننده
استاندارد اجرا کنند. در نسخه جدید، وعده موزیلا محقق ‌و این ابزار کامل ‌و به فایرفاکس اضافه شده است.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

فایرفاکس برای اندروید

۱ – گزینه‌های بیشتری
برای به اشتراک گذاری

در نسخه ۲۹ فایرفاکس برای اندروید، اگر بر روی دکمه Share کلیک کنید، فهرست طویل‌تری از گزینه‌های به اشتراک‌گذاری را ‌خواهید دید.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

شخصی‌سازی و مخفی‌سازی Home
Panel

تب‌هایی که ‌هنگام باز کردن تب جدید در فایرفاکس اندروید ‌می‌‌بینید، به اصطلاح Home Panel نام دارد. پنل‌هایی که در این قسمت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید عبارتند از: History، Top Sites، Bookmarks و Reading lists. در نسخه جدید شما می‌توانید هر کدام از این‌ها را که دوست دارید، به شکل پنل Default در آورید یا آنکه به سادگی آن را ‌حذف ‌کنید.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

۲ – قابلیت Firefox
Sync
در اندروید و دسکتاپ

قابلیت یکپارچه‌سازی فایرفاکس در نسخه جدید، منسجم‌ از طریق حساب کاربری فایرفاکس صورت می‌پذیرد که وقتی برای نخستین بار اقدام به Sync کردن فایرفاکس می‌کنید، آن را تنظیم می‌نمایید. قابلیت همگام‌سازی در بین هر چند تعداد نسخه از فایرفاکس در دسکتاپ و اندروید وجود دارد.

فایرفاکس 29 با بروزرسانی های متعدد و تم جدید منتشر شد

در پایان می‌توانید
فهرست کاملی از بروزرسانی‌ها در فایرفاکس جدید نسخه ۲۹
را در اینجا ببینید و برای دانلود نسخه جدید فایرفاکس نیز به
اینجا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا