Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

با Tactonics پیام های دیجیتالی را قابل لمس کنید + عکس

به گزارش میهن پست – شرکت Tactonics با ارائه گجتی جالب امیدوار است بتواند ارتباطات سرد دیجیتالی امروز را کمی احساسی تر و قابل لمس تر کند. در این طرح قرار است به جای ارسال پیام‌های متنی بدون احساس و با جذابیت کم، کاربران بتوانند محبت و علاقه‌ی خود را با پیام‌های حسی صمیمی‌تر و بامفهوم‌تر به مخاطبین خود ارسال نمایند.

Tactonics در حال کار بر روی یک پلتفرم که قالب ادغام با دستگاه‌های ثانویه و همچنین سخت‌افزار خود است، می‌باشد. نسخه‌ی این کمپانی شامل یک دستگاه کوچک مجهز به بلوتوث با نام TactPuck و یک اپلیکیشن همراه با نام TactSpace است. TactPuck قابل اتصال به اسمارت‌فون‌های موجود بوده و سپس برنامه‌ی همراه با آن به کاربران اجازه‌ی ارسال و دریافت پیام حسی مذکور یا tact را می‌دهد. درحالیکه سخت‌افزار این طرح هنوز در حد طرح است، مجموعه‌ی Tactonics بر این باورند که این سخت‌افزار قادر به ارائه‌ی تجارب حسی مختلف شامل لرزش، نورانی کردن و حس سرما/گرما می‌باشد. حتی امکان حس کردن بو هم برای این مجموعه ذکر شده است.

درحالیکه پیام‌رسانی حسی ارائه‌دهنده‌ی کاربردهای واضحی است، این طرح همچنین پویایی جالبی را هم به ارتباطات روزانه‌ی ما خواهد بخشید. به جای گفتن “دوستت دارم” به همسر، ارسال “شب بخیر” به فرزند، تبریک یک دستاورد به دوست یا اعضای خانواده، یا فقط یادآوری این نکته به یاد عزیزانتان هستید، TactPuck شیوه‌ی جدیدی را برای بیان احساسات از راه دور ایجاد خواهد کرد. با این طرح، مخاطبین حتی می‌توانند حس عصبانیت یا ناراحتی شما را درک کنند.

افراد مجموعه‌ی Tactonics بر این باورند که برخی از پیام‌های حسی عمومی است، اما بیشتر آنها خاص فرستنده و گیرنده می‌باشد. کاربران قادر به انتخاب از میان احساسات برنامه‌ریزی شده یا ایجاد موارد مربوط به خود هستند. اپلیکیشن TactSpace به شما مخاطبین دارای TactPuck را نشان می‌دهد.

با Tactonics پیام های دیجیتالی را قابل لمس کنید
با Tactonics پیام های دیجیتالی را قابل لمس کنید

ایده‌ی سیستم پیام‌رسانی حسی یک ایده‌ی جالب است، اما در بخش نرم‌افزاری این طرح می‌توان توسعه‌ی بیشتری داد تا صرفا به آن به عنوان یک رویکرد سخت‌افزاری نگاه شود.

Tactonics به خوبی از پتانسیل تاییدیه‌های جانبی آگاه است و بر این اساس تمرکز ویژه‌ای به بازار گجت‌های پوشیدنی دارد و به این ترتیب اشاره کرده که این تکنولوژی قابل ادغام بر روی ساعت‌ها، گردنبند و لباس و همچنین آیتم‌های هدیه‌ای مانند فریم‌های عکس و خرس‌های عروسکی است. همچنین این مجموعه معتقد است پیام‌رسانی حسی می‌تواند بخشی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک را تشکیل دهد.

Tactonics نمونه‌ای از کاربرد ایده‌ی خود را به این صورت ذکر کرده است: ” برای روز ولنتاین، یک مرد جوان به نامزد خود یک گردنبد که دارای سیستم پیام‌رسانی حسی Tactonics TactPuck یا در درون خود است، هدیه می‌دهد. پس از مدت‌ها، هرگاه مرد جوان بخواهد عشق خود را به همسرش یادآوری کند، کافیست تلفن همراه خود را برداشته، برنامه‌ی TactSpace را باز کرده و پیام خود را به او ارسال کرد. اما در طرف دیگر، همسر وی پیام را بر روی تلفن خود دریافت نمی‌کند. بلکه گردنبند وی شروع به ایجاد ارتعاش به شکل ضربان قلب خواهد کرد. او این ضربان را بر روی پوست خود به صورت آنی و مستقیم دریافت می‌کند. این شیوه‌ی ارتباطی شخصی‌تر و انسانی‌تر از سایر شیوه‌های مرسوم می‌باشد.”

برنامه‌ی موبایل TactSpace در رقابت‌های کاپ قهرمانی نوآوری‌های جهان که هفته ی پیش در کنفرانس تکنولوژی‌های پوشیدنی برگزار شد، به عنوان فینالیست انتخاب شد. در حال حاضر مجموعه‌ی Tactonics به دنبال حامیان مالی جهت تامین بودجه‌ی مورد نیاز برای توسعه‌ی نمونه‌های اولیه‌ی کاربردی از برنامه‌ی TactSpace و دستگاه TactPuck است.

منبع:gadgetnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا