گوناگون

لواشک با طعم و رنگ گلهای قالی

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کافی است فقط سری به گردشگاه‌های شمال-شمال شرق و شمال غرب تهران بزنید. لواشک با طعم‌های مختلف آلو، زردآلو، زرشک، انار، سیب، آلوجنگلی، آلبالو خشکه و… که زیر چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد و ذائقه هر بیننده‌ای را تحریک می‌کند. 

براساس این گزارش؛ مخلوطی از جوهر لیمو و رنگ فرش بر روی لواشک‌ها ریخته می‌شود که به واسطه جوهر لیموی موجود در آن طعم بقیه محصولات محو می‌شود. 

** اما این لواشک‌ها از کجا می‌آیند و چگونه تهیه می‌شوند 

این گزارش می‌افزاید؛ معمولا از هر درخت تعدادی میوه بر زمین ریخته می‌شود، می‌گندد، کرم می‌زند و بعد همین میوه‌ها جمع‌آوری شده و به درون دستگاهی ریخته شده و چرخ می‌شوند و سپس با آب مخلوط و بربالای پای پر از خاک پهن می‌شود و بدین ترتیب لواشک بدست می‌آید. 

گفتنی است، نگهداری لواشک‌ها بگونه‌ای است که موجب افزایش کرمهای زنده در لابه لای لواشک می‌شود. 

زمانیکه این برگه‌های چیده شده در مقیاس تن خریداری شده و پخش می‌شوند فروشندگان خرد آنها را به مغازه خود برده و ابتدا پارچه‌ای خیس بر روی آنها می‌کشند تا کرم‌های زنده از روی لواشک‌ها محو شوند ولی تخم کرم‌ها همچنان در لابه لای لواشک‌ها موجود است و بسیاری تصور خوردن زرد آلو، آلو یا زرشک را دارند غافل از اینکه مخلوط جوهر لیمو رنگ فرش را به همراه آلو، زردآلو میل می‌کنند. 

انتهای پیام/  
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا