Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

محمد رویانیان از باشگاه پرسپولیس رفت

به گزارش میهن پست – مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در طول سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر چندین بار از سمتش استعفا کرده بود پس از اینکه وزارت ورزش و جوانان پاسخ نامه‌هایش را نداد و از نظر مالی نیز به این باشگاه پرطرفدار کمک نکرد، با صدور بیانیه‌ای از باشگاه پرسپولیس کنار رفت. محمد رویانیان در این بیانیه تاکید کرده دولت قبلی کمر به عزل او بسته بود و حالا می‌رود تا پرسپولیس نفس بکشد.

به نقل از مهر، متن بیانیه کناره گیری محمد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس که قبل از بازی با گسترش صادر کرده بود به شرح ذیل است:

با سلام و درود به هواداران عزیز و دوست داشتنی پرسپولیس
بدون مقدمه و البته با گذشتن از دنیایی درد دل و ناگفته بدینوسیله مراتب کناره گیری خود از مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس را اعلام داشته و آرزو می کنم شما هواداران عزیز که در دو فصل و نیم فعالیت این بنده حقیر به عنوان خدمتگزار و خادم خانواده بزرگ پرسپولیس حمایت همه جانبه ای از اینجانب داشته اید حلالیت طلبی ام را پذیرفته و اگر تصمیم، اظهار نظر و یا اقدامی از سوی اینجانب شما را آزرده خاطر کرد عذرخواهی و پوزش صمیمانه ام را بپذیرید.

همین طور ضمن تقدیر از همیاری و همکاری پیشکسوتان گرانقدر، معاونین ، مدیران و پرسنل باشگاه ، کلیه مربیان و ورزشکاران تیم های مختلف پرسپولیس و رسانه های ورزشی با عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حلالیت طلبیده و امیدوارم اگر در برخی ایام آنها را رنجانده ام بنده را به بزرگواری خود بخشیده و دعا کنند تا بتوانم به نوعی جبران مافات نمایم.

هر آمدنی، رفتنی دارد. ۲۹  شهریور ۹۰ که حکم مدیرعاملی ام در باشگاه بزرگ و  محبوب پرسپولیس صادر شد می دانستم که روزی هم زمان رفتن از راه می رسد اما تصور نمی کردم نوشتن نامه خداحافظی با هواداران پرسپولیس تا این حد سخت و دشوار باشد. شاید بدین خاطر که آن قدر ناگفته در سینه دارم که نمی دانم چگونه واژه ها را کنار هم بگذارم تا حق مطلب ادا شود.

به حدی با هواداران ، پیشکسوتان ، مجموعه باشگاه ، ورزشکاران و خانواده بزرگ و پرافتخار پرسپولیس انس گرفته ام که نوشتن نامه خداحافظی شاید سخت ترین کار ممکن باشد. درد دل ها و ناگفته هایم بماند برای وقتی دیگر، فقط می خواهم به هواداران عزیز خالصانه و صادقانه بگویم در این مدت شبانه روز هرچه در توان داشتم گذاشتم و تمام وجود و زندگی ام را بدون منت صرف پرسپولیس کردم  تا اقدامات اساسی و زیربنایی انجام داده و مایه خوشحالی و سربلندی هواداران و رفع دغدغه های مالی باشگاه برای همیشه شوم لکن مجال پیدا نشد تا این برنامه ها به بهره وری لازم برسد.

در این میان اگر به واسطه برخی کارشکنی ها نتوانسته باشم دل هواداران را آن طور که باید و شاید شاد کنم حداقل می دانم که در صورت به بار نشستن برنامه های اقتصادی و تجاری و ادامه فعالیت به عنوان یک هوادار و خدمتگزار می توانیم باشگاه را با تمام موانع و محدودیت های موجود به مرز خودکفایی مالی برسانیم. تاکید می کنم مسئولیت تمامی اقدامات انجام شده طی این مدت را پذیرفته و در تمامی جوامع و گفتگوهای کارشناسی و دستگاه های نظارتی آمادگی پاسخ برنامه های خود را دارم و از وزارت ورزش و مدیر جدید انتظار دارم در صورتی که این برنامه ها درست و اصولی است کمک کنند تا آنها را عملیاتی کرده و دغدغه های مالی باشگاه را مرتفع نماییم. تلاش می کنم تا پایان هفته مطالبات تیم های پایه و مجموعه باشگاه را پرداخت کرده و در آینده نزدیک نیز بدهی هایی که به برخی اشخاص داشته ام را نیز پرداخت نمایم.

می خواهم به هواداران بگویم شاید فعالیت های انجام شده از سوی بنده و همکارانم که گزارش آن به طور مفصل از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد به اندازه یک دهه فعالیت های انجام شده در باشگاه پرسپولیس بوده باشد اما شخصا احساس می کنم به هواداران و خانواده بزرگ پرسپولیس بدهکار بوده و باید شبانه روز تلاش کنم تا ثابت نمایم که خدمت کردن به پرسپولیس فقط با داشتن پست و سمت نیست.

ساده‌تر بگویم؛ می خواهم ثابت کنم که مثل هواداران می خواهم حامی و پشتیبان تیم محبوبم باشم و تا روزی که زنده هستم برای سربلندی پرسپولیس قدم برمی دارم، شاید تقدیم تنها منزل مسکونی ام برای تامین نیازهای مالی تیم قبل از دربی در آستانه کناره گیری از مدیرعاملی خود گواهی بر این مدعا باشد.

گفتم که؛ درد دل ها و ناگفته هایم بماند برای وقتی دیگر. همه می دانند و نیازی به گفتن نیست که ازمدت ها پیش عزم رفتن کرده بودم. از شش ماه پیش که دولت قبلی کمر همت بسته بود تا بنده را به هر طریقی که شده عزل  کند تا به امروز بارها و بارها در مصاحبه هایم حرف از استعفا و رفتن زدم.

دو ماه پیش نیز نامه استعفایم را به وزارت ورزش تقدیم کرده و هفته گذشته نیز مجددا در نامه ای به وزیر محترم ورزش و جوانان شرایط ادامه فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس را اعلام داشته و تاکید کرده بودم ادامه فعالیت با شرایط کنونی میسر نیست. به هر دلیلی که بود نه به عنوان «محمد رویانیان» بلکه به عنوان «مدیرعامل باشگاه پرسپولیس» این توفیق را نداشتم تا ملاقاتی با متولی ورزش کشور و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس داشته باشم.

پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس به امری محال و غیرممکن تبدل شد. نمی خواهم با این جملات به وزیر محترم ورزش ایراد گرفته و زمان رفتن نقدی را مطرح کنم شاید آنها نیز با موانع قانونی برای پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس و استقلال مواجه بودند.

اتفاقات بسیاری رخ داد، راه های درآمدزایی و فعالیت های اقتصادی به طرق مختلف بسته شده بود ، در مجموع به این نتیجه رسیدم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده اند تا پرسپولیس با «رویانیان» به بن بست رسیده و موفق نباشد.

کارشکنی ها از درون و برون از مدت ها پیش آغاز شده بود، به همین دلیل نمی توانستم بمانم و بیش از این آسیب رسیدن به پرسپولیس را با چشمان خود تماشا کنم. نمی توانستم ببینم که چگونه به خاطر بنده از گوشه و کنار ضربه ای به پرسپولیس وارد می شود.

احساس می کنم باید بروم تا پرسپولیس نفس بکشد. برخی اتفاقات قبل از دربی که تمایل ندارم اشاره ای به آن کنم نیز قلبم را شکست و دلم را آتش زد. مانده بودم به خاطر بچه هایی که مثل فرزندانم آنها را دوست داشتم اما… درد دل ها بماند برای وقت دیگر، تقدیر این است پس از کلی کلنجار رفتم با خودم و وجدانم نامه خداحافظی و کناره گیری ام را نیمه های شب حین تماشای برنامه نود بنویسم و مجوز انتشار آن پس از بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز را صادر کنم.

قصد داشتم دو هفته پیش کناره گیری ام را رسما اعلام کنم اما با توجه به در پیش بودن دربی این تصمیم را به بعد از بازی پرسپولیس و استقلال موکول کردم و پس از آن نیز با توجه به فاصله اندک تا بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تصمیم گرفتم این بیانیه را امروز منتشر کنم حالا وقت رفتن است و کنار هواداران ایستادن و حمایت کردن از پرسپولیس.

شاید توفیق و سعادت آن را نداشته باشم که مثل هواداران در استادیوم ها با تمام وجود نام «پرسپولیس» را فریاد بزنم اما اگر فرصت داده شود چهار اقدام ویژه و اساسی را پیگیری خواهم کرد تا دینم را به پرسپولیس و هواداران ادا کنم؛

۱- پیگیری بازی بزرگ پرسپولیس – رئال مادرید با توجه به اعلام تمایل کتبی و رسمی ریاست باشگاه رئال مادرید اسپانیا

۲- پیگیری و به سرانجام رساندن صندوق سرمایه گذاری پرسپولیس در بورس که پذیره نویسی آن از ۱۴ دی ماه آغاز شده و ظرف همین مدت کوتاه و بدون صرف هزینه تبلیغاتی ۲ میلیارد تومان سرمایه جمع آوری شده و می توان بر اساس برنامه های طراحی شده میزان سرمایه این صندوق را به ۵۰ میلیارد تومان رساند تا پرسپولیس رفته رفته به واسطه سود ناشی از سرمایه گذاری ها در این صندوق خودکفا شده و نیازی به بودجه دولتی نداشته باشد.

۳- پیگیری و  اجرای پروژه عظیم ساماندهی هواداران که از ۱۵ ماه پیش طراحی شده و بیش از ۷۵ درصد اقدامات لازم برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ ملی انجام شده است. درباره این طرح مشارکتی که حداقل ۸۰ میلیارد تومان درآمد  عاید پرسپولیس خواهد کرد در صورتی که اجازه پیگیری آن به بنده از سوی وزارت ورزش و مدیریت جدید داده شود گزارش مفصلی به رسانه ها و هواداران خواهم داد.

۴- فعالیت های تجاری، اقتصادی و ورزشی در شرکت سرمایه گذاری صدرا سیستم پاسارگاد و شرکت پیشکسوتان پرسپولیس که قطعا زمینه ساز تامین برخی هزینه های باشگاه و ارائه خدمات به هواداران و پیشکسوتان خواهد شد.

در پایان ضمن درخواست از برادر ارجمند آقای بهروز منتقمی قائم مقام محترم باشگاه پرسپولیس مبنی بر اداره امور باشگاه و تیم فوتبال و آرزوی توفیق برای وزارت محترم ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از وزیر محترم ورزش و جوانان صمیمانه درخواست می کنم برای خروج باشگاه پرسپولیس از بلاتکلیفی مدیریتی نسبت به معرفی مدیرعامل اقدام نموده و ایمان داشته باشند بنده نیز در صورتی که تمایلی وجود داشته باشد و اجازه فعالیت داده شود خالصانه و صمیمانه برای سربلندی پرسپولیس عزیز با تمام وجود همچون یک هوادار عاشق در کنار مدیریت جدید باشگاه آماده خدمتگزاری بوده و از هیچ تلاش و کوششی در این راستا دریغ نخواهم کرد و البته از آنهایی که به ویژه در پنج – شش ماه اخیر دست به هر اقدامی زدند تا پرسپولیس با رویانیان به موفقیت نرسد توصیه می کنم دست از این اقدامات برداشته و چنین کارشکنی ها و جفاهایی را نسبت به مدیریت جدید نکرده و دست از این کارهای خود که به پرسپولیس لطمه می زند بردارند تا شاید از آه هواداران در امان بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا