Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

عبور از نصف جهان به سوی قهرمانی

به گزارش میهن پست –  دو دیدار از مرحله یک چهارم حذفی روز سه‌شنبه اول بهمن ماه در تهران و اصفهان برگزار می‌شود. نگاهی به این دو بازی می‌اندازیم.

به نقل از ورزش ۳ – ذوب آهن که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند باید در کمتر از شش روز دو بار با استقلال صدرنشین لیگ برتر بازی کند. اولین مرتبه روز سه‌شنبه اول بهمن ماه است که باید در مرحله یک چهارم جام حذفی مقابل آبی‌پوشان تهرانی صف آرایی کند.

ذوب آهن، جام حذفی را هم ظاهرا جدی گرفته‌ و دوست دارد این فصل تلخ را با یک موفقیت به پایان برساند هرچند وضعیت تیمی‌شان خیلی مناسب نیست.

استقلال هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی مدعی قهرمانی است و امیر قلعه‌نویی معتقد است اگر مقابل ذوب آهن پیروز شوند به احتمال ۹۰ درصد در جام حذفی قهرمان خواهند شد. تمام این اتفاق‌ها در حالی رقم می‌خورد که استقلال سه ستاره تاثیرگذارش را از دست داده است. فرهاد مجیدی، جواد نکونام و پژمان منتظری در نیمه راه استقلال را تنها گذاشتند و رفتند با این حال تیم استقلال همچنان در قواره یک مدعی قهرمانی است. اگر امیر قلعه‌نویی بتواند در این فصل دو جام قهرمانی بگیرد رکوردی تاریخی از خود در استقلال برجا گذاشته است. همه این اتفاق‌ها در حالی رقم می‌خورد که وضعیت باشگاه از نظر مالی هم ایده‌آل نیست.

استقلال اگر از نصف جهان به سلامت عبور کند در نیمه نهایی حریف مس کرمان خواهد شد مسی که آن هم برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و آبی‌پوشان راه دشواری روی کاغذ برای فینالیست شدن و حتی قهرمانی ندارند. به همین دلیل هم قلعه‌نویی از قهرمانی زودهنگام تیمش در این جام سخن می‌گوید.

این مسابقه ساعت ۱۶ و۴۰ دقیقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود.

راه آهن – تراکتورسازی؛ تراکتورسازی بدون سرمربی صعود می‌کند؟

راه آهن اگر چه در این مسابقه به طور اسمی میزبان است اما قطعا هواداران پرشور تراکتورسازی حضوری گسترده در ورزشگاه تختی تهران خواهند داشت و راه آهن عملا میهمان است.

تراکتورسازی روزهای پرحاشیه و پرتنشی را پشت سر می‌گذارد و اکنون هم بدون سرمربی است و باغ‌ آبادی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده است با این حال بعید است که از پس راه آهن برنیاید. وضعیت راه آهن مناسب نیست، این تیم هم در لیگ برتر در خطر سقوط قرار گرفته است و شاید جام حذفی برایش خیلی مهم نباشد! به همین دلیل شانس تراکتورسازی برای پیروزی و صعود به نیمه نهایی بیشتر است. برنده این مسابقه هم باید در نیمه‌نهایی مقابل برنده دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس بازی کند. دیدار پرسپولیس و فولاد هم روز ششم بهمن در اهواز برگزار خواهد شد.

مسابقه راه اهن و تراکتورسازی ساعت ۱۴ در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا