گوناگون

مرجع خودخوانده عراقي به سي‌ان‌ان پناه برد

رسالت نوشت:

حمايت تمام قد شبکه هاي رسانه اي غربي از بحران عراق مسئله اي نيست که بتوان منکر آن شد. درست در روزهايي که ملت عراق در رنج و مشقت ناشي از مقابله با داعش و گروههاي تکفيري و تجزيه طلق به سر مي برد، رسانه ها و شبکه هاي غربي وابسته به لابي صهيونيسم تبليغات هدفمندي را براي تضعيف روحيه و انگيزه ملت عراق آغاز کرده اند.

 يکي از اين شبکه ها “سي‌ان‌ان” است. شبکه اي که نه تنها در جريان بحران عراق،بلکه در مواجهه با کل بحرانهايي که در پشت پرده آنها غرب و رژيم صهيونيستي قرار دارد همواره نوعي بازي تبليغاتي منفي(به ضرر امنيت ملي کشورهاي هدف) انجام مي دهد.

اکنون شبکه سي ان ان به صورت مستقيم و علني به سخنگو و تريبون “علي الصرخي” مرجع خودخوانده عراقي و عامل درگيريهاي اخير کربلا تبديل شده است. “علي الموسوي” عضو دفتر روابط عمومي “علي الصرخي” مرجع خودخوانده و عامل ناامني‌هاي اخير در استان کربلا، به شبکه سي‌ان‌ان آمريکا گفت: “الصرخي در محل امني به سر مي برد و مواضع خودش را هرگز تغيير نخواهد داد.”

“الموسوي” تأکيد کرد تا کنون صدها تن از هواداران الصرخي کشته و يا مجروح شده‌اند. وي همچنين خاطرنشان کرد که هواداران الصرخي در همه استانهاي عراق تحت تعقيب قرار دارند و عمليات بازداشت آنان ادامه دارد.

الموسوي اذعان کرد که الصرخي با فتواي آيت الله سيستاني (مرجع عاليقدر عراق) براي مقابله با گروه‌هاي مسلح مخالفت کرد.

مخالفت الصرخي با فتواي مرجعيت عراق درحالي است که هواداران الصرخي اخيرا با اقدامات مسلحانه خود موجب ناامني استان کربلا شده بودند.

اين در حالي‌است که تلويزيون عراق به نقل از “عقيل الطريحي” استاندار کربلا اعلام کرد: منطقه سيف سعد که الصرخي در آن سکونت داشت، اکنون امن است.

وي افزود: ساکنان کربلا از آزار و اذيت هواداران الصرخي شکايت داشتند و يک يگان امنيتي – بعد از دريافت اخباري درباره انبار کردن سلاح در منطقه سيف سعد- عازم اين منطقه شد اما طرفداران الصرخي همکاري با اين يگان را نپذيرفته و سلاح خود را به سمت اعضاي اين يگان نشانه گرفتند.

شمار زيادي از طرفداران الصرخي درحال بازجويي هستند و نيروهاي پليس مقادير زيادي از انواع سلاح را کشف و ضبط کردند. آنها همچنين کارگاهي را کشف کردند که براي بمبگذاري خودروها با تکنولوژي بالا استفاده مي شد؛ در اين کارگاه هزاران قبضه سلاح سبک نيز وجود داشت.

الطريحي تأکيد کرد: نيروهاي امنيتي همچنين اسناد و تجهيزات ارتباطي را کشف و ضبط کردند که از وجود ارتباط و تماس با دو کشور خارجي پرده بر مي‌دارد که از فعاليت دفتر الصرخي حمايت مالي مي کنند.

الطريحي نام اين دو کشور را فاش نکرد. دولت محلي در کربلا و اهالي آن از امروز به بعد هرگز اجازه نخواهند داد که الصرخي در اين شهر بماند… الصرخي به شهر مقدس کربلا باز نخواهد گشت.

بسياري از سياستمداران و ناظران عراقي، آمريکا را ريشه اصلي ناامني‌هاي اخير و فعال شدن داعش در کشورشان مي‌دانند.

شاکر الدراجي عضو فراکسيون ائتلاف دولت قانون در مجلس نمايندگان عراق در همين رابطه گفته است: آمريکا در وقايع کنوني عراق دست دارد و با ارسال اسلحه و تروريست ها به سوريه باعث ناآرام شدن عراق نيز شده است، زيرا اين اسلحه و تروريست ها به عراق نيز منتقل مي شوند و مجموعاً نحوه تعامل آمريکا با عراق نادرست است.

کم کاري آمريکا در ارتباط با توافقنامه امنيتي خود با عراق، و خودداري از دادن سلاح و تجهيزات و مهمات لازم طبق قراردادهاي امضا شده بين دو کشور نيز از ديگر عواملي است که موجب شده عراقي‌ها اطمينان يابند آمريکا در بحران اخير نقش عمده اي دارد.

شبکه “سي ان ان” پيشتر نيز به نقل از برخي مسئولان کاخ سفيد اعلام کرده بود که دولت آمريکا تا زماني که “نوري مالکي” دولت را ترک نکند، به ارتش عراق کمک نظامي نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا