گوناگون

مرد زن‌نما در سایت‌های همسریابی

مردی که با معرفی خود به‌عنوان زن، مردانی را که در سایت‌های همسریابی به دنبال شریک زندگی خود بودند اغفال و از آنها اخاذی می‌کرد با تلاش ماموران پلیس فتای البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فرهیختگان، سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس‌پلیس فتای استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه مرد جوانی به پلیس فتای استان البرز و اظهار شکایت مبنی‌بر اینکه از سوی یک سایت همسریابی در فضای مجازی اغفال شده و مورد اخاذی قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

شاکی در تحقیقات تکمیلی ماموران بیان کرد: از طریق یک سایت همسریابی که در فضای مجازی بارگذاری شده بود، به دنبال شریک زندگی برای خود بودم که با دختری آشنا شدم که از نظر شرایط اخلاقی و زندگی کاملا با هم تفاهم داشتیم.

 به گزارش پلیس، سرهنگ نیکنام افزود: پس از مدتی که از این ارتباط اینترنتی بین مرد جوان و شریک اینترنتی گذشت، کاربر اینترنتی با ارسال ایمیلی از شاکی می‌خواهد در صورت تمایل به ملاقات حضوری با وی، چهار میلیون ریال به حسابش واریز کند.

وی بیان داشت: مرد جوان که تحت تاثیر سخنان به اصطلاح شریک آینده زندگی خود قرار گرفته بود و کاملا به وی اعتماد داشت، مبلغ مذکور را به حساب مورد نظر واریز کرد و طی تماس تلفنی از متهم خواست مکان و زمان قرارشان را مشخص کند که وی هرگونه تماس تلفنی و واریز وجه به حسابش را انکار کرده و تماس را قطع می‌کند.

رئیس‌پلیس فتای استان البرز گفت: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و رصد فضای مجازی دریافتند که متهم مردی است که با معرفی خود به‌عنوان زن و راه‌اندازی سایت‌های همسریابی، مردان جوان را اغفال کرده و از آنها اخاذی می‌کند.

 وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران موفق شدند با به کارگیری شیوه‌های نوین کشف جرم و انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

 نیکنام تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی‌بر بارگذاری یک سایت همسریابی و معرفی خود به‌عنوان دختر اعتراف کرده و اقرار داشت که با جلب اعتماد مردان جوانی که به دنبال شریک زندگی خود بودند، از آنها می‌خواست به‌منظور آشنایی بیشتر و ملاقات حضوری به حسابش پول واریز کنند و به این صورت از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا