گوناگون

مرمت خانه کمال‌الملک تا پایان امسال

فرماندار فیروزه گفت: مرمت خانه کمال‌الملک در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال 93 بازسازی مطبخ این خانه که در وضعیت مناسبی نیست نیز تکمیل شود.

محمدرضا حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان اظهار کرد: به دلیل اینکه خانه کمال‌الملک مالکیت مشخصی نداشت تا چندی پیش بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بخش زیادی از آن تخریب شده بود.

وی عنوان کرد: برای بازسازی آن از کسانی که در خانه کمال‌الملک زندگی می‌کردند و عکس‌های بجا مانده استفاده شد و از میراث فرهنگی استان نیز 30 میلیون تومان اعتبار اخذ و تا حدود زیادی این خانه مرمت و بازسازی شد.

فرماندار فیروزه گفت: هنوز مرمت این خانه به پایان نرسیده و بخش مطبخ باید بازسازی شود، همچنین باید برای آب و قنات اینجا فکری شود زیرا در زمان کمال‌الملک اینجا یک باغ بوده که متاسفانه به دلیل نبود آب خشک شده است‌.

به گزارش ایسنا، خانه کمال‌الملک واقع در روستای حسین‌آباد ثبت آثار ملی است و ساختمان آن دو بخش دارد، بخشی که محل سکونت بوده و بخش مطبخ، مرمت این خانه چندی پیش آغاز شده، مرمت محل سکونت و خانه تا حدود زیادی به انجام رسیده اما بازسازی بخش مطبخ هنوز پایان نیافته و تاکنون به کندی مرمت آن پیش رفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا