گوناگون

مرکز ملی فرش ایران برای بهبود فرش دستباف یزد همکاری می کند

81215530 5785802

به گزارش ایرنا، ˈحمید کارگرˈ روز چهارشنبه در جلسه ای که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار شد، پیرامون زمینه و محورهای همکاری مشترک به منظور هم افزایی در راستای توسعه و بهبود صنعت فرش استان یزد بحث و تبادل نظر شد.

کارگر در این نشست با تاکید بر لزوم استفاده از توان مرکز ملی فرش ایران و استانداری یزد در مسیر کمک به بهبود و تعالی هنرصنعت فرش دستباف این استان، از آمادگی مرکز تحت مدیریتش برای کمک به بهبود فرش استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین مرکز ملی فرش ایران، استانداری و سازمان صنعت یزد به امضا می رسد، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه دستور العملی برای آغاز همکاری در این بخش فراهم می شود.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران، تبلیغات و فرهنگ سازی در حوزه فرش دستباف، اطلاع رسانی درباره توانمندی های فرش استان، ایجاد موزه یا نمایشگاه دائمی فرش استان و فعالیت های آموزشی در یزد را بخشی از محورهای فهرست شده برای این همکاری عنوان کرد.

معاون استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به پیشینه یزد در حوزه منسوجات و فرش از توانمندی این استان در حوزه تولید فرش دستباف خبر داد.

ˈمحمدرضا باباییˈ ضمن اعلام آمادگی نهادهای استانی و محلی اظهار امیدواری کرد تا توجه ویژه مرکز فرش ایران به بهبود شرایط کمک کند.

به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز ملی فرش ایران در ادامه برنامه حضور خود در استان یزد از چند کارگاه و مجتمع قالیبافی بازدید کرد و از نزدیک با قالیبافان و فعالان فرش یزد به گفت و گو پرداخت.

طبق برنامه کارگر فردا (پنجشنبه) در کمیته فرش یزد حضور می یابد و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات فرش استان به ارائه برنامه های مرکز ملی فرش ایران برای حمایت از فرش یزد بپردازد. ک/2

1968/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا