گوناگون

مرگ با نیش عقرب سیاه

384294 971حال دختربچه هر لحظه بدتر می‌شد. چشمان نگران مادر به دست پزشک درمانگاه بود تا شاید زندگی را به دخترش بازگرداند. پادزهر لازم بود تا دختر بی‌گناه جان دوباره پیدا کند اما دست سرنوشت پایان تلخی را برای دختربچه رقم زد و او به دلیل عدم وجود پادزهر جان خود را از دست داد.

به گزارش شهروند، ماجرای عقرب‌گزيدگی دختربچه ۴ساله از اهالی میانکوه استان خوزستان به ۱۹ خردادماه ‌سال‌جاری برمی‌گردد که دختر خردسال در خانه درحال بازی بود که ناگهان فریاد می‌کشد و به روی زمین می‌افتد. وقتی خانواده دختر خردسال، خود را به او می‌رسانند با دیدن یک عقرب در نزدیکی دخترشان متوجه شدند که دختربچه ۴ساله دچار عقرب‌گزیدگی شده است.

به گفته خانواده دختربچه ۴ساله آنها بلافاصله وی را به درمانگاه شرکت گاز منتقل کردند اما تیم درمانی بیمارستان به دلیل نبود پادزهر و متخصص لازم برای عقرب‌گزیدگی از پذیرش بیمار خودداری کردند. سپس دختر خردسال به درمانگاه شرکت بهره‌برداری نفت امیدیه منتقل شد اما در این درمانگاه نیز به دلیل وجود همین مشکل، مصدوم را قبول نکرده و درنهایت دختر بیچاره به اهواز اعزام شد تا شاید وی به زندگی بازگردد اما زمانی که دختر مصدوم به بیمارستان می‌رسد کار از کار گذشته بود و قربانی نیش عقرب می‌شود.

این درحالی است که خبرها حاکی از آن است که هفته گذشته نیز زن جوانی در روستای صفر جایزان از توابع امیدیه که او هم دچار عقرب‌گزیدگی شده بود، وقتی برای درمان به یکی از درمانگاه‌های این شهر مراجعه می‌کند وی نیز به سبب نبود پادزهر جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین درحال حاضر دو قربانی در کمتر از یک هفته بر اثر عقرب‌گزیدگی در شهرستان امیدیه از بین رفتند که این موضوع باعث به وجود آمدن موجی از نگرانی در بین مردم منطقه شده است.

در پیگیری‌ها، خانواده دختربچه ۴ساله حاضر به مصاحبه نشدند و طبق خبرهای رسیده، اداره بهداشت و درمان امیدیه درباره این موضوع که درمانگاه‌ها بیمار را نپذیرفته‌اند جوابیه‌ای صادر کرده که در گزارش‌های بعدی به چاپ خواهیم رساند.  گفتنی است خطرناک‌ترین عقرب در ایران عقربی است به نام عقرب سیاه که محل زیست آن خوزستان است اما متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه تأمین پادزهر آن صورت نگرفته است و باید هر هفته شاهد از دست دادن افراد بیگناه زیادی در این استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا