Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا که شباهت زیادی به بت موبیل دارد

مریخ نورد جدید ناسا و برنامه ساخت آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و اکنون تصاویری را از آن توسط این سازمان فضایی منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم تا به ارائه اطلاعاتی در مورد این مریخ نورد جدید بپردازیم که توسط رسانه منتشر شده است. با میهن پست همراه شوید.

مریخ نورد جدید ناسا شباهت زیادی به خودرو بت موبیل دارد این کاوشگر جدید با انرژی الکتریکی کار می کند و همانند مریخ نورد کنجکاوی دارای یک آزمایشگاه آنالیز نمونه‌ ها  در داخل خود است.

بت موبیل که وسیله نقلیه تخیلی در سری داستان‌ های ابرقهرمانی به نام بتمن می‌ باشد که توسط انتشارات دی سی کامیکس منتشر شده است. این وسیله نقلیه در مخفیگاه بتمن ” بت کیو ” نگه داری می‌ شود!!!

این طرح اولیه دارای شش چرخ است و به طور کامل از فیبرکربنی و آلومینیوم ساخته شده است. علاوه بر آن با انرژی خورشیدی کار می کند. هدف از طراحی این مریخ نورد جابه جایی چهار فضانورد است. وسیله نقلیه فضایی مذکور دارای آزمایشگاه مخصوص خود است که در صورت نیاز جدا می شود.شش چرخ مریخ نورد ۱.۳ متر ارتفاع و ۷۵ سانتی متر عرض دارند و در آن مجراهای هوایی طراحی شده که سبب می شود شن و خاک سخت مریخ از آنها رد شوند و به چرخ ها آسیب نرسانند. این وسیله نقلیه فضایی مذکور دارای ۸.۵ متر طول، ۴ متر عرض و ۳.۴ متر ارتفاع دارد. البته وزن آن مشخص نیست اما سازندگانش تخمین می زنند حدود ۲.۲۵۰ کیلوگرم باشد.

ناسا هنوز به طور  رسمی این پروژه را اعلام نکرده اما چند روزی است که تصاویر مختلف از وسیله نقلیه عظیم در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است.در حال حاضر ناسا این وسیله نقلیه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به نمایش گذاشته است. البته این مریخ نورد هرگز به سیاره سرخ رنگ سفر نخواهد کرد.

شاید جالب باشد که بدانید مریخ‌ نورد یک خودروی خودکار است که بعد از فرود بر روی سیاره مریخ به حرکت در می‌آید. مریخ‌ نورد نوعی سطح‌ نورد است و نسبت به فضاپیماهای سطح‌ نشین ساکن برتری دارد. برای مثال یک مریخ نورد قادر به بررسی کردن مساحت بیشتری از سطح مریخ است و می‌ت واند به اهداف قابل توجه هدایت شود.هم‌اکنون چهار ربات مریخ‌نورد به طور موفقیت آمیز در سطح مریخ فعال شده‌ اند. آزمایشگاه پیش‌رانش جت، یک آزمایشگاه علمی و فناوری ناسا، مأموریت رهیاب مریخ و سطح‌نورد هم‌اکنون غیر فعالش سژرنر را مدیریت کرده است. این آزمایشگاه در حال حاضر مأموریت مریخ‌نورد اکتشاف و سطح‌ نشین‌ های کنجکاوی، آپورچونیتی، و اسپیریت را مدیریت می‌ کند.از اهداف ناسا بر روی مریخ یافتن نشانه‌ های زیست‌ پذیری، سنگواره‌ شناسی، و کربن آلی‌ است.

باهم در میهن پست تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا که شبیه به بت موبیل است را تماشا خواهیم کرد.

 

منبع   businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا