Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به مشخصات فنی خودرو چری آریزو ۵ + عکس

قبل از توضیح در مورد خودرو چری آریزو ۵ باید گفت که استقبال از خودروهای چینی در ایران هم به واسطه قیمت نسبتا مناسب و هم به دلیل محدود بودن قدرت انتخاب ایرانی ها برای انتخاب و خرید خودرو، همواره برند های مختلف خودرو چینی با اقبال عمومی مواجه بوده و فروش بیشتر محصولات آن حتی در طول یک سال با فروش بعضی از خودروهای برند داخلی برابری کده و خواهد کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان قبلا نیز مدیرعامل چری در حاشیه نمایشگاه خودرو شانگهای گفته بود که سدان آریزو ۵ یکی از بهترین و جدیترین خودروهای کمپانی چری محسوب می شود که همزمان با چین و شیلی در بازار ایران هم لانچ می شود.

به عبارتی دیگر آریزو ۵ نخستین محصول نسل جدید خودروهای تولیدی چری است که دارای امکانات از جمله سیستم کمک تعویض دنده، سیستم تعلیق فرمان مناسب، سیستم استهکام و دارای ۵ ستاره ایمنی است.

اگر چه چری آریزو ۵  یک سدان جمع و جور تولید شده توسط شرکت چینی چری است اما باید گفت که این محصول در واقع چری آریزو ۵  چیزی بین آریزو  ۳ و آریزو ۷ است با فاصله ی بین دو محور ۲۶۷۰  میلیمتر  طول  ۴۵۷۲ میلیمتر   و عرض ۱۸۲۵ میلیمتر  عرض و وارتفاع  در حدد  ۱۴۸۲ میلیمتر که قرار است با  دو موتور  ۱.۲ لیتری توربو با نام SQRE3T12 که قادر به تولید ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور  ۲۱۲ نیوتن متر  و پیشرانه ۱٫۵ لیتری با تولید  ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور  ۲۱۲ نیوتن متر بهره برده و گیربکس ۷ سرعته CVT این سدان می تواند تا حد زیادی مصرف سوخت را پایین بیاورد.

چری آریزو ۵  اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه  گوانگژو در به نمایش در آمد که مثل همیشه این برند چینی مسلما می توانست به عنوان یک گزینه جدید برای واردکنندگان ایرانی باشد که این اتفاق در ماه های اخیر رخ داد و شرکت کرمان موتور نمایند کمپانی چری در ایران این خودرو رو وارد و این روزها در آستانه معرفی آن در سایت این شرکت است.

در این میان و در خصوص قیمت چری آریزو ۵ نیز باید گفت که قیمت این خودرو اگر چه تا به حال رسما اعلام نشده است اما به صورت غیر رسمی قیمت این سدان چینی در حدود ۷۰ میلیون تومان عنوان شده است که اگر چنین باشد، آن هم با توجه به خودروهای برند موجود در ایران – با این رنج از قیمت – مسلما به نظر می رسد که فروش و استقبال مردم ایران برای خرید این خودرو با این ردیف از قیمت قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

چری آریزو ۵ از نمای ظاهری دلپسندی برخوردار است و با آنکه طراحی برخی از بخش‌های بدنه آن متأثر از محصولات روز هیوندای است ولی این تأثیرات آن‌چنان زیاد نیست و روی‌هم‌رفته از طرح مستقل و نوینی بهره می‌برد. نمای جلوی آن از طرحی ساده و درعین‌حال حجیمی برخوردار است و درعین‌حال، مالامال از المان‌های مدرن بوده و با پیشرفت‌های روز دنیای طراحی همگام است.

چراغ‌ها با لنزی شفاف در کناره‌های کاپوت کشیده آن جای گرفته‌اند و در تلفیق با نوارهای LED، چهره جذاب و عامه‌پسندی را برای آن مهیا نموده‌اند. گرداگرد جلوپنجره خوش‌ترکیب این خودرو را نوارهای کرومی با دقت وافری فرا گرفته است و در میانه آن نیز دو زه کرومی آرم چری را به لبه پایینی چراغ‌های جلوی آن وصل می‌کند که البته رعایت دقیق تمامی این ریزه‌کاری‌ها بر طرح پخته این بخش گواهی می‌دهند.

در قسمت عقب آن نیز یک نوار کرومی به سبکی مدرن و امروزی در میانه چراغ‌های عقب آن جای گرفته است و یک اسپویلر هم در لبه صندوق آن دیده می‌شود. علاوه بر آن، بخش‌های پایینی لبه پنجره‌ها را نوارهای کرومی فرا گرفته است. ابعاد چرخ‌های نیز تا حدی با بدنه آن متناسب هستند ولی هنوز تا حد ایده‌آل خود فاصله دارند.

داخل کابین چری آریزو ۵ از لحاظ به‌کارگیری رنگ‌ها و خطوط به کار رفته، کمی شلوغ به نظر می‌رسد. طبق روال این روزها، یک صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد آن دیده می‌شود ولی دکمه‌های کنترلی نصب شده بر روی آن کوچک بوده و استفاده از آن‌ها برای سرنشینان چندان آسان نیست.

توضیح بیشتر این که صفحه کیلومتر شمار آن از طرحی اسپرتی بهره می‌برد و با خطوطی قرمزرنگی مدرج شده است و فرمانی سه پره در پشت آن جای گرفته است. درمجموع، در بیشتر بخش‌های کابین این خودرو از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت استفاده شده است که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است ولی هنوز هم از لحاظ دقت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته سال‌ها نسبت به همتایان کره‌ای و ژاپنی خود فاصله دارد.

این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری در دسترس خریدارانش خواهد بود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر برخوردار است و با دو نوع متفاوت از جعبه‌دنده، اعم از دستی و نیز CVT عرضه می‌شود. کمی بعد، دو پیشرانه ۱٫۲ و ۱٫۵ لیتری توربو هم وارد خطوط تولید خواهند شد.

پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو از توانی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱٫۵ لیتری هم از توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر بهره می‌برد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۷۲/۱۸۲۵/۱۴۷۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محورهای جلو و عقب آن برابر با ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

منبع: chinamobil

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا