Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ناسا یک کشتی باری را در فضا به آتش می کشد ؟

ناسا یک کشتی باری را در فضا به آتش می کشد . حدودا سه ماه پیش سازمان فضایی آمریکا وسیله غول پیکری را از زمین به سمت ایستگاه فضایی فرستاد . ناسا اعلام کرده که این وسیله یک کشتی باری است و قرار است برای انجام آزمایشات مربوط به آتش در فضا منفجر شود. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

آقای دیوید اربن مدیر آزمایشات آتش در فضا در مورد این پروژه چنین توضیح می دهد : اینکه شعله های آتش در فضا تا چه اندازه ای می توانند گسترش یابند یکی از سوالات بسیار پر اهمیت برای ما است . در این آزمایش ما به بررسی رفتار آتش در فضا خواهیم پرداخت باید دید که در این آزمایش چه موادی خواهند سوخت و یا اینکه عدم وجود جاذبه چه تاثیری روی شعله ها خواهند گذاشت .

Orbital ATK Cygnus  نام کشتی باری می باشد که قرار است در چند روز آینده در فضا منفجر شود .این کشتی دیروز از ایستگاه فضایی جدا شد و به محض اینکه در مکان مناسب و امنی قرار بگیرد عملیات سوختنش آغاز می شود .

کشتی Orbital ATK Cygnus  که ۳۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد قرار است در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین به آتش کشیده  شود . کشتی شامل یک ماژول Saffire  است . در این ماژول محموله پنبه و  پشم شیشه به ابعاد ۹۷ در ۴۹ سانتی‌ متر وجود دارد .

به گفته دیوید اربن تا پیش از این آزمایشات مربوط به آتش نهایتا به سوزاندن یک تکه کاغذ محدود بود . اما به نظر می رسد ناسا اینبار قصد دارد تا حسابی فضا را به آتش بکشد.

این آتش سوزی با داغ شدن سیم ها آغاز شده و به اشتعال می رسد سپس پنبه ها و پشم شیشه می سوزد و همزمان هم اکسیژن موجود در کشتی آتش را توسعه می دهد . آتش سوزی در فضا حدودا ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید .

با هم در میهن پست تصاویری از  کشتی باری ناسا را مشاهده می کنیم.

منبع : nasa

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا