Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

مولکول حیات در کهکشان راه شیری کشف شد

مولکول حیات در کهکشان راه شیری کشف شد . نام این مولکول اکسید پروپلین است و حالا شاید با کشف آن در مرکز کهکشان راه شیری راز به وجود آمدن کره زمین و در حقیقت حیات برای دانشمندان و محققان آشکار شود . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

یکی از بزرگترین راز های بشریت این است که کره زمین و حیات درون آن چطور به وجود آمده است . از لحاظ علمی یک دلیل منطقی برای این مسئله وجود دارد و بسیاری از محققان در پی کشف این راز بزرگ هستند .

در همین راستا از سال ۲۰۰۸ دانشمندان رصدخانه ملی نجوم رادیویی در ویریجینیای کشور آمریکا تحقیقات و آزمایشات خود را آغاز کرده اند . محققان این رصد خانه توانستند با تلسکوپ Parkes مولکول اکسید پروپلین را در مرکز کهکشان راه شیری کشف کنند . جالب است بدانید این مولکول در فاصله ۳۹۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد .

ساختار مولکول اکسید پروپلین شبیه به آنزیم ها و پروتئین ها است . به همین دلیل این مولکول دارای ویژگی های مولکول های موجودات زنده می باشد .

آقای دکتر جان رینولد که مدیر این رصدخانه رادیویی است در رابطه با این کشف بزرگ چنین توضیح می دهد : مشاهده و کشف مولکول اکسید پروپلین می تواند کلیدی باشد تا بالاخره ما کشف کنیم که حیات روی کره زمین چطور به وجود آمده است .ما ابتدا باید بفهمیم که این مولکول چطور و از کجا به وجود آمده است .

این مرکز تحقیقاتی تا کنون بیش از ۱۸۰ نوع مولکول را در کهشکان راه شیری کشف کرده بود اما اکسید پروپلین تنها مولکولی است که ساختار کایرالی دارد . ساختار کایرالی یا دست سانی یعنی مولکول با تصویر آینه ای خود انطباق ندارد . چنین مسئله باعث می شود که دانشمندان تصور کنند راز پیدایش حیات در زمین با این مولکول کشف خواهد شد .

تحقیقات و شرح کامل آزمایشات و همچنین نتایج رصد این مولکول حیات در سه شنبه گذشته بصورت کامل در مجله ساینس به چاپ رسیده است .

منبع : pbs

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا