Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید انرژی خورشیدی از سقف خودروهای تویوتا ؟

سلول‌های خورشیدی روی سقف تویوتا های جدید قرار خواهند گرفت تا میزان بازده مصرف سوخت در این خودرو ها کاهش یابند . استفاده از سلول‌های خورشیدی خودرو های تویوتا را به اتومبیل هایی با سوخت ترکیبی تبدیل خواهند کرد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه به میهن پست همراه باشید .

تولید انرژی خورشیدی از سقف خودروهای تویوتا در حالی کلید خورده است که بسیاری از شرکت های خودرو سازی در جهان به دنبال روشی هستند تا بتوانند خودرو های پاک و بدون آلایندگی تولید کنند . ساخت خودرو های برقی ، استفاده از مواد شیمیایی دیگر به عنوان سوخت و یا استفاده از سلول های خورشیدی روش های معمول برای ساخت چنین خودرو هایی است . اما تویوتا با یک راه حل ترکیبی آمده تا به حد قابل ملاحظه ای مصرف سوخت را کاهش دهد .

شرکت تویوتا قرار است در مدل جدید ماشین پریوس خودش از سلول های خورشیدی روی سقف ماشین استفاده کند. طبق گفته این شرکت استفاده از سلول های خورشیدی تا ده درصد به افزایش بازه مصرف سوخت کمک خواهد کرد.

پریوس دارای یک موتور برقی دوگانه است و از سال ۱۹۹۷ در این شرکت تولید می شود پریوس  یکی از پاک ترین خودرو های موجود در ایالات متحده آمریکا است و حالا تویوتا با اضافه کردن سلول های خورشیدی  قصد دارد بازده مصرف سوخت  در این ماشین را بهتر کند .

سلول‌های خورشیدی در هر زمانی که نور خورشید به آنها بتابد شارژ خواهند شد حتی اگر ماشین در حال حرکت باشد آنها می توانند خود را شارژ کنند و در مواقع مورد نیاز انرژی ذخیره شده را در اختیار باتری قرار دهند .

مدیر عامل تویوتا در مورد پریوس جدید این چنین توضیح می دهد  : با توجه به آب و هوا و موقعیت جغرافیایی کشورها ما می توانیم بسیاری از انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را از طریق سلول های خورشیدی تامین کنیم . ما قصد داریم در پریوس از تجهیزات جدید خود که با نور خورشید کار می کنند رو نمایی کنیم .

با هم در میهن پست تصاویری از سلول‌های خورشیدی روی سقف تویوتا را تماشا می کنیم.

منبع : allannott

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا