Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کشف شهاب سنگ با قدمت ۴۷۰ میلیون سال

کشف شهاب سنگ با قدمت ۴۷۰ میلیون سال در کشور سوئد باعث شده تا نظریه انفجاری قدیمی بین دو سیارک بالاخره تایید شود . این شهاب سنگ با نام  Öst 65 تنها هشت سانتی متر طول دارد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

شهاب سنگ Öst 65 در معدنی دریایی در روستای اوسترپلانا در کشور سوئد کشف شده است . این سنگ آسمانی که به گفته دانشمندان دانشگاه لوند سوئد از نوع کندریت است بخشی از دومین جسم کروی می باشد که به زمین برخورد کرده است.

دانشمندان دانشگاه لوند به سرعت انجام آزمایشات روی این تکه شهاب سنگ قدیمی را آغاز کرده اند . آنها مقادیر زیادی از عنصر ایریدیوم و  ایزوتوپ‌های عنصر  نئون را در این سنگ یافته اند . این عناصر در زمین بسیار نایاب هستند . همچنین تحقیقاتی برای مدت زمانی که این جرم آسمانی در فضا سرگردان بوده تا به زمین برخورد کند انجام شده که اطلاعات آن در دسترس عموم نیست . آنها برای دست یابی به این زمان باید میزان تشعشعات کیهانی را روی این سنگ آزمایش کنند .

اما اطلاعات مربوط به قدمت این شهاب سنگ بسیار جالب است . محققان با توجه به نوع Öst 65 احتمال می دهند که این سنگ آسمانی از انفجار مربوط به ۳ میلیارد سال پیش بین دو سیارک به وجود آماده باشد و تقریبا ۲ میلیارد و پانصد میلیون سال طول کشیده تا این سنگ وارد زمین شود در آن زمان زمین تنها دارای صخره های مرجانی بود به آن دوره از تاریخ اوردویسین می گویند  . در حقیقت این جرم آسمانی یک شهاب سنگ منقرض شده است که حالا دیگر هیچ مثل و مانندی ندارد .

تنها دو روز از پیدا شدن Öst 65 در سوئد می گذرد و تحقیقات و آزمایشات همچنان ادامه خواهند داشت . دانشمندان اعتقاد دارند با تحقیق و انجام آزمایشات بیشتر در مورد این سنگ آسمانی می توانند اطلاعات زیادی در مورد تاریخ منظومه شمسی به دست بیاورند .

با هم در میهن پست تصاویری از کشف شهاب سنگ با قدمت ۴۷۰ میلیون سال را تماشا می کنیم.

منبع : universetoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا