Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

دستگاه مسیریابی با حس لامسه اختراع شد؟

دستگاه مسیریابی با حس لامسه اختراع شد . محققان دانشگاه بیل در آمریکا دستگاه جدیدی اختراع کردند که می تواند به رانندگان یا افرادی که حواس درست و حسابی ندارند مسیر درست را اعلام کند. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

این دستگاه به شما کمک می کند تا به جای اینکه برای پیدا کردن یک مسیر ترافیک بزرگی ایجاد کنید یا حسابی کلافه شده و خود را سرزنش کنید . خیلی زود در مسیر درستی قرار بگیرید .

دستگاه مسیریابی لمسی به شکل مکعب است و باید بصورت بی سیم به یک گوشی هوشمند متصل شود . حالا کافیست قبل از حرکت در مسیر  مقصد را روی نقشه گوشی مشخص کنید . اگر در مسیر درست قرار داشته باشید دستگاه بدون تغییر باقی می ماند اما اگر در مسیر اشتباهی حرکت کنید دستگاه بزرگ شده و شما را آگاه می کند بزرگ شدن دستگاه در جهتی است که شما باید به آن سمت بروید . یکی از کاربرد های این دستگاه برای افراد سالخورده است به همین دلیل بسیار ساده طراحی شده .

این دستگاه با فناوری Haptic Taco کار می کند .Haptic Taco در حقیقت یک روش محرمانه برای جاسوسان قدیمی بوده و حالا فاش شده است .

محققان دانشگاه بیل ماه گذشته در کنفرانس بین المللی IEEE در سوئد از این فناوری ساده  رونمایی کردند . آنها  در حال کار روی یک سیستم مسیریابی بودند که بسیار ساده و کوچک باشد  و در نهایت با استفاده از فناوری Haptic Taco این دستگاه را اختراع کردند .

این دستگاه که کار آمد بودن خودش را تا میزان پنجاد در صد در آزمایشات ثابت کرده است . برای نمونه های اولیه دارای قیمت صد دلاری است . محققان سازنده دستگاه اعلام کرده اند این میزان برای یک مسیر یاب کوچک بسیار ارزان است و ما در به روز رسانی های بعدی آن را بسیار کوچکتر و ارزان تر از حالا خواهیم کرد .

با هم در میهن پست  تصاویری از دستگاه مسیریابی با حس لامسه را مشاهده می کنیم.

منبع : ieee

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا