Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تنظیم خودکار کانون عدسی با عینک های طبی هوشمند

تنظیم خودکار کانون عدسی با عینک های طبی هوشمند خبر بسیار خوشحال کننده ای به خصوص برای افراد سالخورده است که مجبور هستند در طی روز برای کار های مختلف عینک های متفاوتی را روی چشم بگذارند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

ضعیف بودن چشم ها برای افراد مختلف بسیار متفاوت است برخی دور بین هستند و برخی هم نزدیک بین در برخی موارد هم افراد در دیدن فاصله های متوسط ضعف دارند و به همین دلیل هر کسی باتوجه به نوع ضعف چشمانش باید عینک خاصی استفاده کند . اما مشکل اصلی اینجاست که با کهولت سن این مسئله برای فرد ایجاد می شود که نه می تواند به خوبی فواصل دور را ببینید و نه اینکه فواصل نزدیک را به وضوح مشاهده کند. این گونه افراد معمولا مجبور هستند که از دو یا حتی سه عینک برای انجام کارهای روزمره استفاده کنند یا اینکه از عینک هایی با شیشه دوگانه استفاده کنند .

حالا شرکت Deep Optics عینک های هوشمند جدیدی را تولید کرده که می تواند فاصله کانونی را بصورت خودکار تنظیم کند و دیگر نیازی به تعویض عینک یا تکان دادن بیش از حد سر در عینک های دو گانه  نیست .

این عینک های طبی جدید دارای دو لایه هستند . یک لایه  لنز ثابت برای مشاهده فواصل دور و یک لایه لنز متحرک برای مشاهده فواصل نزدیک و متوسط  . لنز متحرک الکترونیکی بوده و  دارای کریستال مایع است .

در حقیقت همین لنز متحرک الکترونیکی مشکل فرد را در مشاهده فواصل نزدیک و متوسط حل می کند . این لنز به طور مدام قدرت های نوری خود را تغییر می دهد و این حرکت باعث تنظیم شدن فاصله کانونی در عینک خواهد شد . انرژی این لنز از باتری کوچکی که درون قاب عینک قرار می گیرد تامین می شود.

شرکت Deep Optics در ماه مارس سال ۲۰۱۶ در ششمین کنفرانس ماشین های بینایی در تل آویو از طرح عینک های طبی خودش رونمایی کرد و نظر سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرد .

با هم در میهن پست  تصاویری از  عینک های طبی هوشمند را مشاهده می کنیم.

منبع : jewishjournal

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا