Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 در نیویورک فرود آمد

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 در نیویورک فرود آمد . این هواپیما طی یک سفر پنج ساعته در روی اقیانوس اطلس در یک شرایط کاملا مساعد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و به سلامت به روی باند این فرودگاه فرود آمد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 قرار بود طی یک سفر بدون توقف دور دنیا را طی کند . سفر این هواپیمای خورشیدی از ابوظبی آغاز شده و  با فراز و نشیب های بسیاری زیادی  مواجه شد .حتی گاهی همه از ادامه سفر او ناامید شدند Solar Impulse 2  بعد از یک سفر ۶۲ ساعته بر فراز اقیانوس آرام رکورد زد . البته بعد از شکستن این رکورد باتری هایش به شدت آسیب دیده و  چند ماهی خراب بود . اما سپس مهندسان دوباره این هواپیما را  تعمیر کرده و ادامه سفر او از سر گرفته شد .

هواپیمای Solar Impulse 2 با گذر از اقیانوس آرام به پنسیلوانیا رسید و از آنجا سفر کوتاه خودش را به نیویورک آغاز کرد . این سفر کوتاه تنها ۵ ساعت به طول انجامید و هواپیما در ساعت ۳:۵۹ دقیقه بامداد روز ۱۱ ژوئن در فرودگاه جان اف کندی نیویورک فرود آمد . خلبان هواپیما در سفر به نیویورک آقای آندره بورشبرگ بود که او در این سفر از روی مجسمه آزادی یک چرخش سریع داشت .

حالا با این سفر مجموع مسافتی که  Solar Impulse 2 طی کرده به بیش از سی پنج هزار و چهارصد کیلومتر رسیده است و تمام انرژی و سوختی که این هواپیما در طول این سفر ها صرف کرده از منبع کاملا تجدید پذیر خورشید بوده است .

سفر های هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 هنوز به اتمام نرسیده و اگر اتفاق نامناسبی برای هواپیما رخ ندهد در ادامه وارد اروپا و آفریقا خواهد شد .

هواپیمای Solar Impulse 2 توسط دانشمندان سویسی ساخته شده و گوگل هم پشتیبانی مالی هواپیما را بر عهده دارد .

با هم در میهن پست  تصاویری از  هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 که در نیویورک فرود آمد را مشاهده می کنیم.

منبع : usatoday

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا