گوناگون

معاون رییس جمهوری: منطقه آزاد انزلی آینده روشنی دارد

81148118 5667139

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، ˈمحمدباقر نوبختˈ در این بازدید که روز گذشته انجام شده، با تقدیر از سرعت گرفتن انجام پروژه های عمرانی این منطقه افزود: دورنمای این منطقه بسیار روشن است و درآینده نزدیک شکوفایی و رونق و تحولات شگرف در این کانون توسعه اقتصادی گیلان را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان نقش استراتژیک مجتمع بندری کاسپین در حوزه ترانزیت و مبادلات تجاری بین المللی تصریح کرد: تلاش می کنیم در آینده نزدیک با برگزاری جلسات تخصصی با دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، برای مساعدت های لازم در خصوص تأمین بخشی از اعتبارات لازم این پروژه زیر ساختی از محل منابع عمومی کشور انجام شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این بازدید با اشاره به نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مراودات تجاری کشور در دریای خزر گفت : مجتمع بندری کاسپین از زیرساخت های لازم برای فعال شدن کریدور شمال – جنوب و سایر کریدور های بین المللی عبوری از این منطقه است .

ˈرضا مسرور ˈ با بیان اینکه تاکنون 80 میلیارد تومان برای این پروژه از منابع داخلی سازمان هزینه شده؛ افزود : این پروژه در حال حاضر40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با مهندسی ارزش توانستیم هزینه های اجرا را به نصف کاهش دهیم .

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم از منابع ملی و اعتبارات داخلی هر چه سریعتر شاهد تکمیل بندر کاسپین باشیم .

وی تسریع در احداث و تکمیل پروژه های عمرانی را یکی از اولویت های این سازمان برشمرد و تأکیدکرد: تمامی اعتبارات اجرای عرشه تقاطع غیر هم سطح این منطقه از منابع داخلی سازمان هزینه و این پروژه که مدتی متوقف شده بود، از اواخر سال گذشته مجدداً فعال و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

در این بازدید استاندار گیلان نیز حضور داشتند و معاون رییس جمهوری و هیأت همراه از محدوده تجاری و گردشگری ، مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین و تقاطع غیر هم سطح این منطقه بازدید کردند.

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است . این منطقه در استان گیلان و با مساحت سه هزار و 200 کیلومتر مربع و در سه محدوده بندری، تجاری و گردشگری و حوزه صنعتی قراردارد.ک/1

620/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا