گوناگون

مقیمی: ریشه‌ی بسیاری از طلاق‌ها فرهنگی است

استاندار مرکزی گفت: اکثر جوانان به دلیل داشتن تحصیلات دانشگاهی روحیات متفاوتی با پدر و مادر دارند و به همین دلیل باید در امر ازدواج روحیه خانواده‌ها را به جوانان نزدیک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری برگزار شد، عدم شناخت والدین نسبت به نیازهای فرزندان را یکی از عوامل تأخیر در ازدواج جوانان عنوان و اظهار کرد: خانواده‌ها باید به نیازهای روز جوانان توجه داشته باشند و الگوی رفتاری موجود در جامعه باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته علیرغم مشکلاتی که در حوزه کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه داشته‌ایم، اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در این حوزه‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در این خصوص دولت می‌تواند ورود پیدا کند و استانداری مرکزی هم منابع مالی مورد نظر این پژوهش‌ها را تأمین می‌کند.

مقیمی با اشاره به اینکه بسیاری از طلاق‌ها ریشه در مسائل فرهنگی دارند خاطرنشان کرد: این مشکلات را با برگزاری جلسات نمی‌توان حل کرد بلکه باید مطالعه و پژوهش‌های لازم از سوی دانشگاه و حوزه در این خصوص صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: زندگی مشترک بسیاری از زوج‌های جوانان با داشتن مسکن و اشتغال به طلاق می‌انجامد و این نکته نشان می‌دهد که بخشی از معضل طلاق ناشی از مسائل فرهنگی است که باید به آنها توجه بیشتری کرد.

مقیمی با اشاره به اینکه حدود ۴۷ درصد از جوانان در سن ازدواج هستند ولی ازدواج نکرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور از هر پنج ازدواج یک مورد و در استان مرکزی از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود.

وی در ادامه، به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: این دوره‌ها باید به نحوی برگزار شود که مهارتی به دانش‌آموزان اضافه کند نه اینکه فقط به برگزاری بسنده شود.

استاندار مرکزی به نهادینه کردن آموزش‌های اوقات فراغت به صورت استاد شاگردی در جامعه تأکید و تصریح کرد: باید درحوزه اوقات فراغت آموزش‌ها همانند گذشته به صورت استاد شاگردی انجام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا