گوناگون

نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم/تبعات تضعیف تیم مذاکره کننده به نظام، ملت و کشور بازمی گردد

81156404 5681705

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در سومین همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت رزمنده تهران بزرگ در سالن باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: پرونده هسته ای یکی از مهمترین پرونده ها و پروژه های سیاست خارجی در تاریخ ایران است.

وی افزود: حتما در سال ها و قرن های آینده در خصوص این موضوع آیندگان قضاوت خواهند کرد.

شهردار تهران بیان کرد: این پرونده از پیچیدگی های حقوقی برخوردار است و بازیگران متعدد در سطوح مختلف از جمله همسایگان در منطقه و سطوح جهانی از جمله قدرت های بزرگ همگی ایفای نقش می کنند.

وی گفت: این میدان مبارزه است که ملت و نظام اسلامی با این پروژه رو به رو هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این پروژه، نظارت دقیق و عمیق دارند و در حقیقت این پروژه را ایشان اداره می کنند و خط قرمزهایی که باید رعایت شود از هر کس و در هر جایگاهی مطالبه می کنند.

قالیباف تاکید کرد: مقام معظم رهبری، عزت ملت و نظام را با هیچ کس و هیچ دولتی معامله نمی کند و اصلا در نظام ولایی چنین چیزی وجود ندارد و باید باور کنیم که این پروژه اینگونه اداره می شود.

وی اظهار کرد: در کنار این استراتژی مشخص وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم دولت های مختلف با این موضوع واحد، رفتارهای متفاوتی از خود نشان دادند که گاهی این رفتارها باهم متضاد بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: طبیعتا یکی از این رفتارها را در این مقطع شاهدیم که اتفاق می افتد و ما می بینیم که مقام معظم رهبری با صراحت تمام می فرمایند که تیم مذاکره کننده، بچه های انقلاب و بچه های خودمان هستند، پس اگر این را از معظم له می شنویم، باید قبول کنیم که تیم مذاکره کننده را نباید تضعیف کنیم.

وی تاکید کرد: نباید قلمی بر صفحه کاغذ و بیانی بر زبان جاری شود که تیم مذاکره کننده را تضعیف کند و اینجا جایی است که امروز صحنه مقابله است و نباید تیم هسته ای احساس ضعف کند.

قالیباف تصریح کرد: نباید از عناوینی استفاده کنیم که تضعیف تیم مذاکره کننده باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: البته نقد در هر جامعه ای حق هر فردی است اما باید بدانیم نقدی اثرگذار، پایدار و سازنده است که این اصل را رعایت کند، که آن اصل صداقت و نیت نقدکننده است.

وی بیان کرد: این موضوع نه در بحث هسته ای بلکه در هر موضوعی اگر صداقت و نیت خالص نباشد، آن نقد دیگر نقد نیست.

وی گفت: ما نباید در موضوع مهم و حیاتی که سرنوشت جامعه اسلامی در گرو آن است به گونه ای رفتار کنیم که جامعه اسلامی را در این زمینه دو قطبی کنیم.

وی افزود: موضوع هسته ای با امنیت ملی، اقتدار و مولفه های قدرت سر و کار دارد بنابراین نباید آن را به خطر بیندازیم چرا که تبعات آن به نظام، ملت و کشور بازمی گردد و منافع آن متعلق به هیچ گروه و دولتی نیست بلکه کیان نظام اسلامی است.

ادامه دارد …

تهرام/1393/7245/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا