گوناگون

نرخ کودکان مبتلا به سل بیش از آمار WHO است

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید که در مجله لانست منتشر شده نشان می‌دهد هر سال بیش از 650 هزار کودک در سراسر جهان به عفونت سل مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمار منتشر شده در این مجله حدود 25 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ فعلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این زمینه است. همچنین کارشناسان معتقدند که به دلیل این اختلاف آماری مسئولان حوزه سلامت احتمالا فرصت مهمی را در پیشگیری از شیوع این بیماری را از دست داده‌اند.

بیماری سل در کودکان به سختی قابل تشخیص است. بدن افراد جوان نسبت به بزرگسالان حامل باکتری‌های کمتری است و بنابراین جمع‌آوری نمونه از آنان مشکل‌تر است. سازمان جهانی بهداشت در اولین برآورد بین‌المللی خود از ابتلای کودکان به این بیماری در سال 2012 میلادی پیش‌بینی کرد که در آن سال 530 هزار کودک به عفونت سل مبتلا شدند. به گفته کارشناسان، این آمار تصویری کاملی از وضعیت شیوع این بیماری در سراسر جهان ارائه نکرد. در این بررسی تیم تحقیقاتی دانشگاه شفیلد، کالج سلطنتی لندن و اتحاد جهانی تولید داروی سل با استفاده از مدلی بر اساس رفتار طبیعی باکتری و میزان مبتلایان به سل در خانوارها و جوامع 22 کشور با بالاترین سطح این بیماری توانستند تخمین بزنند که دقیقا چه تعداد کودک به بیماری سل مبتلا هستند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته این تیم تحقیقاتی حدود 15 میلیون کودک در حال حاضر در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که افراد بزرگسالِ آلوده به سل دارند. همچنین نزدیک به 53 میلیون کودک حامل سل غیر‌فعال هستند که ممکن است در هر زمانی از طول عمر آنها فعال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا