گوناگون

نشست خبري حامي تبليغات محيطي ليگ ايران

نشست خبري حامي تبليغات محيطي ليگ فوتبال ايران از ساعت 11:30 امروز در محل شرکت ايران‌نوين آغاز شد که در اين نشست علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال، مهدي تاج رئيس سازمان ليگ، غلامرضا بهروان، محمدرضا ساکت و امير عابديني حضور دارند.

در ابتداي اين نشست مهدي تاج گفت: ابتداي يک مزايده عمومي برگزار کرديم که حضور در اين مزايده نامحدود بود و 2 ماه پيش از ليگ سيزدهم در روزنامه‌هاي کثيرالانتشار اطلاعيه داديم. در اين اطلاعيه خواسته بوديم تمام شرکت‌ها و مؤسساتي که مي‌توانند تبليغات فوتبال را به عهده بگيرند در مزايده حضور داشته باشند و پيشنهاد خود را به ما ارائه کنند.

وي افزود: 3 پاکت به شرکت‌هايي که در مزايده حضور پيدا کردند داديم و کف قيمت پيشنهادي‌مان نيز 30 ميليارد بود و هر شرکتي که مي‌خواست به اين مزايده ورود کند بايد 300 ميليون به حساب سازمان ليگ واريز مي‌کرد. وقتي هم پيشنهادها داده مي‌شد کسي هم از قيمت‌ها خبر نداشت چون پاکت‌ها پلمپ مي‌شد.

رئيس سازمان ليگ فوتبال تأکيد کرد: هيئت‌رئيسه سازمان ليگ، رياست فدراسيون، سازمان‌ها و نهادهايي مانند بازرسي و حراست و عوامل ديگري اين مزايده را بررسي کردند و نقش مهمي داشتند. بايد از تمام کساني که در اين زمينه کار کردند و همت به خرج دادند تشکر کنم.

تاج با بيان اينکه اين مزايده يکي از بهترين مزايده‌هاي تبليغاتي بود، گفت: بعد از باز کردن پاکت‌ها به زعم بنده که سال‌ها در اين زمينه کار کرده‌ام و مهندس امير عابديني که تجربه بالايي دارد اعلام کرديم که اين مزايده يکي از شفاف‌ترين مزايده‌ها بوده است. پاکت نمونه اول مشخص شدن اهليت شرکت‌ها بود و ابتدا مي‌خواستيم ببينيم کساني که در اين مزايده شرکت کرده‌اند آيا مي‌توانند از عهده کار برآيند يا خير؟ برنده اين مزايده از صداوسيما و شهرداري تهران نامه آورده بود که بسياري از تبليغات اين 2 ارگان را انجام مي‌دهد. دوستان هم وقتي اين نامه‌ها را ديدند نظر دادند که شرکت کانون ايران نوين بهتر از بقيه شرکت‌ها است.

وي ادامه داد: بعد از مشخص شدن اهليت نوبت به باز کردن پاکت دوم و کشف قيمت بود که شرکت برنده 160 ميليارد و 700 ميليون تومان پيشنهاد داده بود و شرکتي که در رده دوم قرار داشت پيشنهادش 160 ميليارد و يک مقدار کمتر از برنده مزايده بود.

تاج گفت: مشخصا در مزايده شرکتي که بيشتر از همه پيشنهاد داده، برنده مي‌شود و به همين دليل اين شرکت با پيشنهاد 160 ميليارد و 700 ميليوني برنده مزايده شد.

«اکنون فرصتي بوجود آمده تا برندها و شرکت‌هاي خوبي را به فوتبال بياوريم تا بتوانيم رشد کنيم». تاج با بيان اين جمله خاطرنشان کرد: با گذاشتن مزايده کار درستي انجام داديم و به نظر بنده بهترين روند براي کشف قيمت برگزاري مزايده است که جاي هيچ مذاکره، نشست و چيز ديگري نمي‌گذارد و همه چيز به طور کامل از بين مي‌رود تا به بهترين روش قيمت پيشنهادي را کشف کنيم.

وي مدت زمان قرارداد سازمان ليگ و شرکت کانون ايران‌نوين اشاره کرد و گفت: قرارداد ما 2 ساله است اما قرارداد قبلي ما با شرکت پيشين 3 ساله بود. اکنون قرارداد 160 ميليارد و 700 ميليوني بسته‌ايم و برنامه‌ريزي منظم خواهيم داشت که به اميد خدا بعد از پايان اين قرارداد و در 2 سال آينده اين مبلغ را افزايش دهيم.

رئيس سازمان ليگ يادآور شد: بايد اين روند خوب در فوتبال ادامه داشته باشد و ما بايد به دنبال عوايد فوتبال باشيم. اين مسئله دستور آقاي کفاشيان است و ايشان پيش از اين به ما نامه زده بود که به فکر کاهش هزينه‌ها و افزايش درآمدها باشيم.

تاج افزود: شايد اکنون عده‌اي از اين رقم 160 ميليارد تعجب کنند اما من مي‌گويم اگر 2 سال ديگر اين قرارداد 400 ميليارد شد آن زمان هم تعجب نکنيد. روند خوبي در فوتبال کشور ما شکل گرفته و ادامه اين فرآيند حرفه‌اي نياز به سرمايه‌گذاري دارد. معتقدم فوتبال ما مي‌تواند از پول دولت بي‌نياز شود و با درآمدي که خودش کسب مي‌تواند بتواند با استقلال مالي اداره شود.

* عابديني: اين قرارداد به سود فوتبال است

امير عابديني ديگر سخنران اين نشست بود که اظهار داشت: بايد در زيرِ سقفِ کوتاه کارهاي بزرگ انجام داد. من از کفاشيان تشکر مي‌کنم که يک حرکت بزرگ را انجام داده است.

وي افزود: عده‌اي سعي مي‌کنند چوب لاي چرخ فوتبال بگذارند اما وقتي فوتبال در جام‌جهاني 5 برابر جمعيت کره‌ زمين بيننده تلويزيوني دارد ديگر کسي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد و سرنگونش کند.

عضو هيئت رئيسه سازمان ليگ يادآور شد: با تهمت زدن نمي‌توان به فوتبال لطمه زد اما نظارت و بازرسي مي‌تواند به شفافيت فوتبال کمک کند. نبايد با يک مشکل همه چيز را خدشه‌دار کرده و زير سؤال ببريم. اگر در آموزش و پرورش، جايي اتفاقي رخ دهد کل ساختار آموزش و پرورش را که زير سؤال نمي‌برند.

عابديني ادامه داد: فوتبال گستردگي بزرگي دارد؛ با اين حال نمي‌گويم نبايد کوچکترين لکه‌هاي آن را هم نبينيم. هر جا چنين باشد فرياد مي‌زنيم اما نبايد به خاطر کمترين نارسايي‌ها فوتبال به اين زيبايي را زير سؤال ببريم.

وي يادآور شد: من اين قرارداد را موشکافانه بررسي کردم تا هيچ کجا صدايي در نيايد و نخواهد زير سوال برود. شرکت طرف قرارداد ما داراي نشان افتخار است و اين قرارداد در آينده رشد خوبي خواهد داشت که مي‌تواند زمينه‌ساز همکاري بزرگي براي فوتبال ما و آينده فوتبال ما باشد و در نهايت هم به سود فوتبال خواهد بود.

* شفيعي: بهترين ظرفيت‌هاي تبليغي را فعال مي‌کنيم

مريم شفيعي مديرعامل کانون ايران‌نوين هم در مورد اين قرارداد توضيح داد: معتقديم فوتبال براي رسانه ظرفيت و جايگاه ويژه‌اي دارد که تاکنون از بسياري از آنها استفاده نشده و ما تلاش مي‌کنيم هرچه بيشتر از اين ظرفيت‌ها به سود مشتريانمان استفاده کنيم.

وي خاطرنشان کرد: تلاش مي‌کنيم بهترين امکانات را در اين عرصه فعال کنيم و از تکنولوژي‌هاي پيشرفته در جريان تبليغات فوتبال استفاده خواهيم کرد و در تمام 90 دقيقه بازي فوتبال اين ظرفيت‌ها را فعال مي‌کنيم.

وي ابراز اميدواري کرد که اين قرارداد سرآغاز همکاري‌هاي بيشتري بين اين شرکت و فوتبال ايران باشد.

* کفاشيان: پزشکان 10 تا 20 برابر فوتباليست‌ها درآمد دارند

علي کفاشيان در نشست خبري انعقاد قرارداد واگذاري انحصاري تبليغات محيطي فوتبال کشور عنوان کرد: قدمي که اکنون برداشته شده فقط متعلق به شرکت ايران‌نوين نيست و ما هم مقابل آنها نيستيم. بايد همه با هم باشيم و در کنار هم قدمي برداشته شود که از فوتبال لذت ببريم و فوتبال را همان چيزي کنيم که مردم مي‌خواهند. قراردادي که امروز امضا شد يک قدم مهم در اين زمينه است.

وي افزود: باشگاه‌ها، فدراسيون، سازمان ليگ، مردم و همه بايد کمک کنيم که شرکت کانون ايران‌نوين کار خود را به خوبي پيش ببرد و سود بيشتري کسب کند چرا که اين سود به فوتبال باز مي‌گردد.

کفاشيان با بيان اينکه در اين چند وقت شاهد مسائل زيادي در فوتبال بوده است گفت: برخي خواستار اين هستند که قراردادهاي فوتبال شفاف‌سازي شود . ما از سال گذشته اين شفاف‌سازي را آغاز کرديم و اکنون نيز اين اتفاق افتاده و آقاي تاج به خوبي در خصوص مبالغ مزايده‌ها صحبت کردند. همچنين قرارداد بازيکنان و مربيان نيز شفاف‌سازي خواهد شد.

کفاشيان با اشاره به انتقاداتي که به ميزان قرارداد بازيکنان و مربيان مي‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون بسياري از قشرها هستند که 10 تا 20 برابر فوتباليست‌ها درآمد دارند اما قرارداد آنها فاش نمي‌شود؛ ما مي‌خواهيم اگر قرار است شفاف‌سازي صورت گيرد اين شفاف‌سازي در همه جا باشد. مثلا در جامعه پزشکان برخي‌ها درآمد روزمره دارند اما برخي از اين عزيزان در سال 20 تا 30 ميليارد درآمد دارند که هيچ‌وقت در اين خصوص صحبت نمي‌شود همچنين بازرگانان و بسياري از قشرهاي ديگر که وارد جزئيات نمي‌شويم.

وي تأکيد کرد: فوتباليست‌هاي ما از بسياري از جاهاي ديگر کمتر مي‌گيرند و حتي پيشنهادهاي خارجي خوبي داشتند اما ما از آنها خواستيم که در خاک خودمان بمانند و در ايران بازي کنند؛ مثلا نکونام 5 ميليارد پيشنهاد داشت اما راضي شد با دريافت نصف اين مبلغ در ايران بازي کند که در ادامه ديديم همان را هم به او ندادند. اين مسائل خوب نيست.

کفاشيان بار ديگر به ميزان قراردادهاي فوتباليست‌هاي ايراني اشاره کرد و گفت: ميانگين قراردادها در ايران شايد ميانگين هيئت‌مديره يک بانک هم نشود. در تمام دنيا رقم قراردادهاي فوتباليست‌ها بسيار بالاست و پيشنهادهاي بالايي به فوتباليست‌ها داده مي‌شود اما اين مسائل چندان مهم نيست و ما بايد سعي و تلاش کنيم تا فوتبال‌مان بهتر شود و در اين زمينه شفاف‌سازي نيز صورت خواهد گرفت.

کفاشيان با بيان اينکه فوتبال ايران به سمت حرفه‌اي شدن حرکت مي‌کند اظهار داشت: براي حرفه‌اي‌تر شدن بايد خيلي از مسائل را در نظر بگيريم. يکي از اين مسائل حق پخش تلويزيوني است که بايد پيشرفت بهتري داشته باشد و ما بتوانيم رقم واقعي را بگيريم. سازمان ليگ هم علاوه بر تلاش در اين زمينه سعي مي‌کند حق فني مسابقات را بالاتر ببرد و در قسمت تبليغاتي نيز کارها را به شرکت کانون ايران‌نوين سپرديم که با تجربه بالاي خود اين کار را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا