گوناگون

هزینه بستری بیماران در تمام ۵۵۷ بیمارستان دولتی به زیر ۱۰ درصد رسید/مردم به ۱۵۹۰ شکایت کنند

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: به طور قطع و ۱۰۰درصد اعلام می‌کنم پرداختی مردم برای بستری در تمام ۵۵۷ بیمارستان دولتی به زیر ۱۰ درصد کل هزینه ها کاهش پیدا کرده، این طرح به دقت پایش و دیده‌بانی می‌شود و مردم هر شکایتی دارند از طریق تلفن ۱۵۹۰ گزارش دهند تا به سرعت رسیدگی شود.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس افزود: در زمان حاضر طرح تحول سلامت در بخش کاهش هزینه های بستری بیماران به طور 100درصدی در تمام بیمارستانهای دولتی اجرا شده است و پرداختی مردم برای تمام خدمات بستری اعم از هزینه درمانی و هزینه های تشخیصی به زیر 10 درصد و در برخی مناطق که محروم تر هستند به حدود 5 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:‌ به مردم اطمینان می دهیم که این طرح به طور کامل، جامع و دقیق توسط دانشگاههای علوم پزشکی کشور و تیم های نظارتی وزارت بهداشت و نیز کارشناسان سازمان بیمه سلامت دیدبانی، کنترل و پایش می‌شود و با هر گونه تخلفی که در مسیر اجرای این طرح باشد با جدیت برخورد می‌شود.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: طرح تحول سلامت یک طرح ملی است و اجرای آن نیازمند عزم ملی و همکاری همه مسئولان اعم از وزارت بهداشت، بیمه ها و به خصوص خود مردم دارد به همین علت پایش های مردمی نیز در این زمینه فعال شده است.

وی گفت: مردم از سراسر کشور می‌توانند طی تماس با سامانه تلفنی 1590 هر گونه شکایت و مشکلی را که در روند اجرای طرح تحول سلامت مشاهده می‌کنند، گزارش کنند، همکاران من تمام این تماس‌ها را ثبت می‌کنند و به سرعت به همه آنها رسیدگی می شود.

آقاجانی افزود: مردم همچنین می‌توانند شکایت خود را از روند اجرای طرح تحول سلامت از طریق سامانه پیامکی 20001590 منتقل کنند به همین ترتیب علاوه بر نظارتهای وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و پایش های مردمی نیز در این زمینه فعال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا