گوناگون

هشت هزار کارگر نهاوندی بیمه شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد جهانیان بعدازظهر سه شنبه در بازدید از سایت های تعاونی پرورش ماهی شهرستان نهاوند گفت: مشکلات بیمه کارگران باید مرتفع شود و کارفرمایان نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران و پرداخت حق بیمه آنان اقدام کنند.

جهانیان گفت: در شهرستان نهاوند 155 تعاونی فعال و نیمه فعال وجود دارد و تعداد  20هزار نفر در این تعاونی های مشغول به فعالیت هستند.

وی از برگزاری اولین دوره انتخابات انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی در نهاوند خبر داد و گفت: در هفته کارگر که از تاریخ پنجم تا 12 اردیبهشت است 11 عنوان برنامه در نهاوند اجرا می شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند عنوان کرد: دیدار و تجلیل از خانواده های شش شهید کارگر، حضور مسئولان در کارخانه ها و واحدهای تولیدی و سرکشی از کارگران و آگاهی از مشکلات آنان، ارسال پیام تبریک و انجام تبلیغات محیطی در مورد شأن و منزلت کارگر در معابر عمومی نهاوند از دیگر برنامه های هفته کارگر در نهاوند است.

فرهاد جهانیان با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از 10 کارگر برتر و نمونه  شهرستان نهاوند پنج شنبه هفته جاری در کانون شهید باهنر برگزار می شود، افزود: تکریم قشر کارگران جامعه و توجه به مشکلات و بررسی مسائل کارگران شهرستان نهاوند از اولویت های کاری امسال است که در دستور کار قرار دارد.

جهانیان افزود: در سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی” باید به  فعالان و کارگران  واحدهای صنعتی و تولیدی توجه شود که برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد باید از توانایی های جامعه کارگری بهره مطلوب گرفت که این موضوع در گرو تامین معیشت آنها است.

وی اظهار داشت: کارگران از اقشار تولیدی جامعه هستندکه در سال‌های اخیر و با توجه به نامگذاری‌های سال‌های مختلف با عناوین اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و پنجه‌های کارگران بیشتر کارآمدی خود را نشان داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا