Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسنظامی

هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ شاهکار نازی ها در جنگ جهانی دوم !

هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ شاهکار مهندسین آلمانی در جنگ جهانی دوم بود که آن ها در پایان جنگ جهانی دوم موفق به طراحی این بمب افکن مخوف شدند که البته به دلیل نزدیک بودن شکست نازیها هرگز نتوانست از آن استفاده کند. این در حالی بود که کارشناسان بعد با مشاهده این هواپیمای رادار گریز بیان کردند که مهندسان نازی تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی فاصله داشتند که می‌ توانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بال‌ های هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ بیشتر به هواپیمای بی ۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. چرا که طراحی هواپیما به گونه‌ ای بوده‌ است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

جالب است بدانید که آلمان ها در طراحی و سخت هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ و برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت در این بمب افکن از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده‌ اند و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش دارند.

طراحی یکدست هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به به این بمب افکن بخشیده‌ بود که به عبارتی دیگر اینگونه به نظر می‌ رسد هواپیمای هورتن می توانست اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.

هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ با ساختاری غریب ، بسیار دیرتر از آن ابدع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازی ها بشتابد. و حالا هدف مهندسان از باز آفرینی این هواپیما بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شده‌ است.

در صورتی که هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ در زمانی دیگر در اختیار نازی‌ ها قرار می‌گرفت قطعاً سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا می‌کرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن می‌شده‌اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته‌اند. 

با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ نازی‌ ها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آن ها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه‌ تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آن ها گرفت.

با این حال طراحی اولین هواپیمای رادار گریز هورتن اچ‌ او ۲۲۹ قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته‌ اما پس از آن زمان سلطه نازی‌ ها رو به اتمام بود و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد.

بد نیست بدانید که طراح این هواپیما، شخصی بنام – والتر هورتن – فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسی‌ ها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسی ها نامرئی باشد.

منبع   airandspace

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا