گوناگون

هوای تهران در شرایط ناسالم

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست تهران گفت: هوای تهران به علت وقوع طوفان در روزهای گذشته و گرد و غبار حاصله، دومین روز از شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه را سپری می کند.

ˈمحمد رستگارˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی با بیان اینکه میزان غلظت آلاینده های کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران به 122 واحد رسیده است، افزود: این میزان با کاهش سه واحدی نسبت به روز گذشته، 22 واحد پایین تر از حد مجاز استاندارد می باشد.

رییس مرکز پایش آلودگی هوا تهران گفت:غلظت آلاینده های جوی ذرات معلق با قطرکمتر از 5/2 میکرون در تمام ایستگاه های به غیر از ایستگاه شهرداری منطقه 10 با 77 واحد، بقیه مناطق از جمله شهرک چشمه (منطقه 22) با 143 واحد و دروس (منطقه سه) بالاتر از حد مجاز استاندارد قرار دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با تاکید به رعایت نکات ایمنی گفت: افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی ، کودکان و سالمندان از فعالیت طولانی و سنگین در فضای باز خودداری نموده و سایر افراد نیز فعالیت طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا