سیاسیمجلس

وحيد احمدي:حمله هوايي آمریکا عليه داعش بازی رسانه‌ای است

به گزارش ميهن پست –  رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه حمله آمریکا به مواضع داعش در چند روز اخیر، نمایشی و تنها یک بازی رسانه‌ای است، گفت: تنها راه برای نجات عراق از بحران اتحاد میان گروه‌های مذهبی و سیاسی است تا به صورت یکپارچه با تروریست‌ها مقابله کنند.

به نقل از خانه ملت ، وحید احمدی  با اشاره به حمله ارتش هوایی آمریکا به مواضع داعش در چند روز اخیر، گفت: این اقدامات آمریکا تنها جنبه نمایشی داشته و این کشور با تحرکات اخیراش به‌دنبال انحراف افکار عمومی است.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه داعش دست‌پروده و محصول سیاست‌های آمریکا است، افزود‌: در حمایت آمریکا و غرب از گروه های تروریستی به‌ویژه داعش هیچ تردیدی نیست، به طوری که در خاطرات هیلاری کلینتون به وضوح به برنامه آمریکا برای تشکیل داعش اشاره شده است.

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در حمایت از گروه تروریستی داعش، گفت: آمریکایی‌ها همواره به‌دنبال تضعیف کشورهای اسلامی به‌ویژه عراق هستند، از این‌رو شاهد هستیم که بعد از دوران حکومت صدام حسین، عراق مدام درگیری جنگ و بحران بوده است.

احمدی ادامه داد: از طرف دیگر به نظر من در شرایط کنونی و در این مقطع آمریکایی‌ها هیچ تمایلی به حمله داعش به مناطق کردنشین و مناطق نفت‌خیر ندارند و این موضوع هم شاید یکی از دلایل حمله ارتش آمریکا به مواضع داعش باشد، زیرا آمریکا و غرب منافع خود را در این منطقه در خطر دید.

وی با انتقاد از رویکرد دو گانه آمریکا و غرب در حمایت از اقلیت‌های دینی در سوریه و عراق، افزود:‌ قطعا سیاست‌ها و رویکرد آمریکا در قبال کشورها تنها بر اساس منافع این کشور در آن مناطق تعیین می‌شود، به طوری که شاهد هستیم که آمریکا در سوریه با وجود کشتار مسیحیان نه تنها هیچ اقدامی انجام نداد بلکه از تروریست‌ها حمایت کرد، اما چون در عراق دارای منافع بسیار بالایی است به سرعت و به بهانه کشتار اقلیت دینی به داعش حمله می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم وحدت میان شیعیان، سنی‌ها و کردها در عراق تأکید کرد و گفت: قطعا تنها راه برای نجات عراق از بحران اتحاد میان این گروه‌ها است تا به صورت یکپارچه با تروریست‌ها مقابله کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا